Verdringing, ingegeven door verlatingsangst

“Ik weet niet waarom ik niet heb ingegrepen. Dat had ik wel moeten doen.” Hevig geëmotioneerd verklaarde W.R., de moeder van Rowena, dat dinsdagochtend voor de rechtbank in Zutphen.

De 26-jarige vrouw wordt verdacht van de moord op haar 4-jarige dochter, die in augustus 2001 bekend werd als het ‘Meisje van Nulde’. W.R. vindt niet dat ze gestraft moet worden. “De ergste straf heb ik al gehad. Dat is dat ik mijn kind niet heb kunnen beschermen.” Ze ontkent iets met de dood van Rowena te maken te hebben gehad en wijst haar voormalige vriend M.J. als de schuldige aan.

R. werd samen met J. in december 2001 aangehouden. Zelf zegt ze toen nog in de veronderstelling te zijn geweest dat Rowena nog leefde en bij mensen in België was, zoals J. aan haar andere dochter Rochelle had verteld.

Tegenstrijdige verklaring

De rechter hield de verdachte voor dat zij eerder heeft verklaard dat Rowena na haar dood op 15 augustus 2001 door J. in de vriezer is gelegd. Volgens R. wist zij dit alleen omdat J. dat tegen haar had gezegd. Pas na haar aanhouding wist de vrouw zich alles weer te herinneren.

Volgens R. werd Rowena “pas de laatste weken voor haar dood” hard geslagen door J. Twee dagen voor haar overlijden hield hij daarmee op “omdat ik had gedreigd met weggaan”. Op de ochtend van 15 augustus 2001 leefde Rowena nog. “Toen ik onder de douche uitkwam, zag ik dat hij haar probeerde te reanimeren.” Moeder R. wilde de ambulance bellen maar J. zei haar dat hij voor kindermishandeling de bak in zou gaan, samen met R.

Uit een gedragsonderzoek van deskundigen blijkt dat R. lijdt aan verdringing, ingegeven door verlatingsangst.

Oh… dan is het goed… als ze maar niet bij haar volle bewustzijn was , want dan is het toch echt wel fout hoor !

sja opzich heeft ze al een erge straf gehad, namelijk het verliezen van je kind. voor een moeder schijnt dat veel erger te zijn dan voor een vader.

aan de andere kant, als ze wel wat met de moord te maken heeft, moet ze daarvoor gestraft worden.

En omdat ze lijdt aan “verdringen, ingegeven door verlatingsangst”, moet ze daaraan geholpen worden. TBS oid. dus.

Het meest zielig is het zusje. die verliest haar vader en moeder plus haar zusje.

Je zou maar advocaat zijn van zo`n tuig en dan moeten pleiten voor vrijspraak :a

jah, dat lijkt me net zo vervelend als je ME bent en je relschoppers moet stoppen, terwijl je opzich wel voor de reden waarom de rel wordt gehouden, bent.

lijkt me klote, zon dubbel gevoel. enerzijds je werk, anderzijds je verstand…

ik vind het ook grote onzin, ze was er gewoon bij, en dat meisje is echt wel vaker geslagen.
ze had gewoon meteen weg moeten gaan ofzo

Emotioneel gezien gaat een mens altijd in de verdediging als ze emotioneel worden aangevallen

Dit kan iemand die psychologie heeft gestudeert veel beter onder woorden brengen

Zij voelt zich tijdens de verhoren door de rechercheurs emotioneel door hun aangevallen en gaat onbewust redenen zoeken waarom ze haar dochter niet heeft gered

Wat ik er van begrijp is dat ze voor zichzelf heeft gekozen en niet voor het kind

Mike j zegt dan tegen haar “maar anders ga ik de bak in voor kindermishandeling”
Zij denkt “maar dat moet ik voorkomen”
Waarom?
omdat ze mike niet kwijt wil en het dan maar accepteerd dat hij het kind mishandeld
Als dan later het kind dood is gaat ze nog steeds niet naar de politie omdat ze waarschijnlijk bang is dat ze allebei naar de gevangenis moeten
en weer kiest ze dus voor zichzelf in plaats van je fout in te zien en jezelf aangeven bij de politie
Mike j snijdt het kind in stukken en ze “vluchten” naar het buitenland
En nog vraagt zij zich niet af wat er met het lijkje gebeurt is
En ze blijft nog steeds bij hem
Waarom?
Ze wil hem nog steeds niet kwijt
egoisme tot in het uiterste

En dan wordt er ook nog eens verzachtende omstandigheden aangevoerd

In de nederlandse rechtspraak is het tegenwoordig heel normaal dat in (gokje) 90% van de zaken verzachtende omstandigheden worden aangevoerd om strafvermindering te krijgen bij de uiteindelijke strafmaatbepaling

Deze twee moeten ze in een donker hol gooien en verder laten leven op water en brood
Helaas ben ik tgen de doodstraf maar ik kan begrijpen dat mensen voor dit soort monsters een uitzondering willen maken

verlatingangst:confused: en dan laat je je kind vermoorden en gaat dan nog gewoon verder met de moordenaar als of er niets aan de hand is/was :Z