Verbinding na 5 min weg bij adsl na toevoegen router

vbimport

Kennissen van me hebben een adsl abonement van een momenteel voor mij niet bekende aanbieder. De pc stond altijd rechtstreeks op het adsl-modem. Nu zijn er daar 3 pc’s en is er een adsl modem router gekomen (ADSL ANNEX-B van Sweex). Hiervandaan is ook een verbinding te maken met internet, maar na zo’n 5 minuten wordt deze weer verbroken.

Weet iemand misschien (mbv beperkte info hierboven) wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?

Hai,

Voordat we wat antwoorden kunnen gaan geven eerst een paar vraagjes richting jou… Wat voor een systeem hebben deze mensen en welke os draaien ze? Windows 95, 98 of ME Of XP? En is de router de Wireless router van Sweex? En beschikken deze mensen over ISDN want deze router is gemaakt voor ADSL over ISDN? En heb je het ADSL modem er tussenuitgegooid want een ADSL modem en een ADSL modem-router achter elkaar werkt niet. En misschien dat de router een tooltje heeft om de verbinding 'alive’te houden en dat dat niet aanstaat. En anders kun je hier ook wat info halen.

mzzl Dunbedaïn

:eek: :eek: :eek: :eek: slik…

…ik ga er vanavond even langs. Dan neem ik alle punten waar jij (Dunedain) het over had even mee.

Ze hebben adsl over isdn, 3 pc’s (onbekend besturingssysteem), een bekabeld netwerk en melden dat de router wel contact maakt met internet, maar na enkele minuten deze ook weer deftig verbreekt.

Die mensen zijn er overigens al een keer mee naar de winkel gegaan. Hier zeiden ze dat dat niet goed was en hebben een nieuwe mee gegeven. Ook konden ze volgens die winkel niet ook nog eens een firewall op hun eigen pc draaien wat volgens mij dikke onzin is.

Op internet ook al zoiets gelezen, maar daar werd geadviseerd om de firewall van de router uit te schakelen omdat hier een dikke bug in zou zitten. ???

Ik heb nog wat gevonden… De Annex-A van sweex kan alleen op analoge lijn en de Annex-B kan alleen op isdn lijn Lees hier de specs maar.

mzzl Dunedaïn

Heb even gecontact…

Situatie:
3 pc’s draaiend onder WinXP zijn via bekabeld netwerk aangsloten op een Annex-B modem/router van Sweex. Deze is weer aangesloten op de ADSL/ISDN-lijn.
De aanbieder is Tiscali via KPN.

er kan een verbinding tot stand worden gebracht, maar na een aantal minuten wordt deze verbinding weer verbroken. Pas na een harde reset van de modem/router is er weer verbinding mogelijk.

Door personeel Mediamarkt wordt het product omgeruild voor een zelfde type waarbij ervanuitgegaan wordt dat deze wel werkt.

Niet dus.

Door personeel Mediamarkt wordt een firmware-upgrade aanbevolen, wat helaas niet uitvoerbaar is daar deze voor het desbetreffende product ontbreken.

Anybody?

Hai,

idd je hebt gelijk Sweex kent (nog) geen firmware upgrade voor deze Annex-b modem-router. Het lijkt mij sterk dat ze twee keer een kapotte modem-router megeven maar niets is uitgesloten en heb het met gesealde HD ook al meegemaakt. (4 HD’s van WD waarvan er 3 kapot waren) Wat je zou kunnen doen is de mensen van mediamarkt vragen of ze eens willen kijken of dit modem idd wel goed werkt of anders dat ze je het www adres kunnen geven waar je de juiste firmware kunt downloaden.

mzzl Dunedaïn