Verbinding met andere pc in werkgroep

vbimport

Ik heb hier enkele pc’s in huis staan. Deze draaien allemaal Windows XP Pro + SP2. Ook zijn ze allemaal voorzien van ZoneAlarm Security Suite. Wat ik ook probeer, het lukt me niet om verbinding te krijgen met andere pc’s binnen het netwerk.

Alle pc’s zijn voorzien van draadloze netwerkkaart. Bij alle pc’s is bestands en printerdeling ingeschakeld. Alle pc’s bevinden zich in dezelfde werkgroep. Alle pc’s bevinden zich in de 192.168.1.x range. Alle pc’s hebben een gedeelde map waarvan alle rechten zijn vrijgegeven. Bij alle pc’s zijn de gebruikers van de andere pc’s toegevoegd als externe bureaubladgebruikers (laatste poging). De firewall van Zonealarm is dusdanig ingesteld dat de volledige netwerkrange en subnet zich in de trusted zone bevind.

Eén ding… GEEN van de gebruikers logt in MET wachtwoord.

PC’s zijn gewoon zichtbaar in het Micosoft Windows Netwerk (niet in Mijn Netwerkomgeving). Selecteren resulteerd in de melding: \Pc-xxxx is niet toegangkelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder… (maar ik ben de beheerder :doh:

Ziet iemand misschien dat ik iets ben vergeten. Ik baal hier namelijk enorm van.

BVD,
René

misschien hele domme vraag, wel netwerk shares aangemaakt?

Domme vraag… hmm, nee. Een netwerkshare is toch een gedeelde map. Dat is wat ik nl gedaan heb. Een map gedeeld en alle gebruikers zowel lees als schrijfrechten gegeven.

Probleem is hier alleen dat ik niet eens een andere pc kan benaderen. Wanneer ik een kabeltje trek tussen twee pc’s werkt het overigens wel.

dat is raar, probeer anders eens geadvanceerd delen aan te zetten en bij de machtinging het recht iedereen toe tevoegen

De gedeelde netwerkmappen hebben alle rechten al vrijgegeven. Misschien nog andere opties…?