Verbeteren VIDEO_TS

vbimport

Hallo,

Ik heb een filmbestandje wat in een VIDEO_TS staat. Het is afkomstig van een digitale camera. Maar het geluid en beeld zijn niet ontzettend goed. Wel redelijk maar niet heel goed. Te veel ruis op de achtergrond. Mijn vraag is dus: Is er een mogelijkheid om de beeldkwaliteit en de geluidskwaliteit te verbeteren? Als het daarna op een dvd gebrand wordt moet het geheel uiteraard beter zijn dan wat het was. Nogmaals het is niet een hele slechte opname maar het kan wel wat beter. En is er ook een mogelijkheid om het volume van het bestand wat op te schroeven zonder verlies van kwaliteit of zelfs een verbetering ervan.

mzzl Dúnedain

ik denk dat het wel mogelijk is met een programma zoals adobe premiere
(in ieder geval beeld) dat zou je met de luma keyer en/of chroma keyer kunnen aanpakken
http://livedocs.adobe.com/en_US/PremierePro/3.0/help.html?content=WSAA75F499-2DE3-4a4a-BCD1-09D6AC9D703D.html

Ik denk dat je wel eerst de video_ts moet omzetten naar een gewoon mpeg bestand. Ikzelf heb dit nooit gedaan, maar dit was wat ik kon vinden.
Succes ermee

Omzetten is niet zo een probleem. Even een vervolgvraagje dan. Is er een formaat waarbij, wat ik graag wil, (makkelijker) mogelijk is of blijft het bij wat Crowley mij vertelde?

mzzl Dúnedain

Een makkelijke manier is er niet, maar misschien lukt het met TMPGEnc XPress, de opties zijn beperkt maar dat maakt het wel makkelijker om mee te werken.

Ik zou het bestand eerst omzetten naar AVI (Ongecomprimeerd) en dan een slecht stukje kopieren dat je iedere keer gebruikt om te testen, anders zit je iedere keer te wachten en dan vind je het resultaat slecht (Vergeet niet instellingen op te schrijven/op te slaan, anders kun je weer opnieuw beginnen:eek:).

Audio zou je evt. apart kunnen bewerken met GoldWave, WaveLab of Audacity b.v.
Voor GoldWave en WaveLab moet je wel even gaan zitten, Audacity is een stuk simpeler (Maar ook gratis:iagree:).

Een derde programma (naast Adobe Premiere en TMPGEnc XPress) dat je zou kunnen proberen is Pinnacle Studio 11.