Veel computeren zorgt voor concentratiestoornissen?

vbimport

Heb deze uitspraak eens ergens gehoord. Ben nieuwsgier of dit ook wel echt klopt. Dat computeren verslavend is daar valt niet naast te kijken maar dat het ook slecht voor de hersenen is… daar heb ik mijn twijfels over. Wat denken jullie daar van?

Zou kunnen. Ik zit in ieder geval vaak met m’n gedachten met hoe ik problemen kan oplossen :slight_smile:

geloof ik nix van :smiley:

je kan je problemen
hier iop zondag komen posten
in de cdfreaks zondagsmis
:smiley: :smiley: :smiley:

Alles moet tegenwoordig sneller en flitsender. Tegenwoordig is een lange opname over een evenement niet goed meer, er moeten flitsende beelden in zitten, het moet springen van het ene fragment naar het andere fragment.

Er zijn hele studies verricht over hoe lang het ideale fragment is voordat mensen de aandacht verliezen. Het is zo erg dat je tijdens een film op een publieke omroep de reclame gaat missen, na een half uur raakt je concentratie op en krijg je behoefte aan om even iets anders te doen, op dit moment het moment dat er reclames gepland zouden zijn op de commerciële omroepen.

Bij computeren of TV kijken zijn het steeds meer losse fragmenten die aan elkaar geplakt zijn, zelfs bij een interview wordt er gewisseld van camera om het niet te eentonig te laten overkomen, om de aandacht vast te houden.

Dus ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit, het is moeilijker voor de jeugd van tegenwoordig om de aandacht op een bepaald onderwerp vast te houden voor langere tijd, mensen zijn snel afgeleid en hebben afwisseling nodig om hetgeen gepland is ook daadwerkelijk af te krijgen.

euh…wat was de vraag ookal weer?! :slight_smile:

:cool: Nostrofu draagt soms ne bril :cool:

héhé

Tja, als Tax weer eens zo’n antwoord gegevens heeft, dan valt er altijd weinig aan toe te voegen :wink:

Dus dat doe ik maar niet ook…

Computer slecht voor geheugen
Een onderzoek van de Hokkaido Universiteit in
Japan geeft een pessimistisch beeld van jonge
mensen die met computers opgroeien. Door veel
vertrouwen te hebben in allerlei elektronische
snufjes worden onze hersenen minder gestimuleerd.
Extreme geheugenproblemen zijn dan ook het gevolg.
Een op de tien mensen in het onderzoek wordt
geplaagd door een gebrekkig geheugen.

Greetz!!

Als da echt zo is dan moet ik eens dringend maatregelen gaan nemen…

vandaar dat er steeds vaker gespiekt word. Niet door mij hoor! Maar dat hoor ik zo nu en dan…

mmmmmmmmm
who cares ? :slight_smile:

Originally posted by ken08
mmmmmmmmm
who cares ? :slight_smile:

idd!

Greetz

Ik heb hersenen en een computer… ik vraag me af of de hersenen ook slecht zijn voor de computer…

Ik denk dat het juist goed is voor je, je zit immers de hele tijd te denken hoe je dat ene “dingetje” toch kan doen! :wink:

Ik denk dat je op een andere manier gaat denken enzow.
Multitasken, veel dingen tegelijk doen…
Dus concentratie verdelen over meer dingen…
Maar ik kan ook vreemd zijn :slight_smile:

HE ik heb hele goeie hersenen 2/10 voor frans 3/10 voor geshiedenis da waren mijn buizen op men raport

Greetzzzz… who carres anyway