VCore zakt?

vbimport

Ik post dit bericht uit de naam van Xian, die het helaas niet kan posten omdat zijn computer kapot is...

Dit is het probleem: als hij de computer aanzet is (als hij doorstart) alles goed. Soms start hij wel, soms start hij niet. Nu valt het op dat de VCore langzaam zakt en op een gegeven moment zo laag wordt dat het sys niet (goed) meer kan lopen.
Of hij nu in zijn bios instelt dat de VCore op auto staat of een vaste waarde geven (bijv 1.90V) maakt nix uit... de VCore doet zijn eigen wil!

Mobo: MSI KT7 Pro2a met een TB900 erop

psu = 300W

Tis dat je het erbij zegt maar ik dacht gelijk aan een te lage voeding. :wink:
Maar met 300W zou je het toch moeten redden. Of is ie zwaar ge-OC-ed? Ik had nm zelf ook problemen met een zakkende Voltage, hoewel het niet de Vcore was die bij mij zakte, maar heb dat toen verholpen door er een 400W in te hangen!
Maar misschien is zijn voeding wel kapot. Is natuurlijk een mogelijkheid hè. Zou ie even ergens een voeding moeten lenen om te testen voordat ie gelijk nwe gaat kopen enzo. (heb er hier nog wel 1 liggen… :p)

het systeem is niet ge-OC-ed… tis een TB900 @ 900

thanks voor het posten dee-ehn
maar zoals je ziet ben ik nu weer online, wat het was ??? ik weet het niet gisteravond wou het ding maar niet lopen.
en toen ik vandaag thuiskwam van mn werk stond de vcore weer netjes op default en tot nu toe niet meer gezakt en geen crash meer gehad. ooh ja het hele rare gedoe gisteren begon nadat ik een paar uur online had zitten gamen met red faction en tegelijkertijd het internet aan het routen was voor de pc van mn zusje.
en de temp kon het ook niet geweest zijn aangezien mn cpu 48 graden bleef en mn mobo zelfs maar 28