Vcd maken van 2 mpegs

vbimport

ok, dit had misschien ook gezocht kunnen worden op vcdhelp.com...maar er zijn hier volgens mij ook genoeg mensen die hier verstand van hebben

ik heb 2 mpeg-I files...(VCD compatible dus toch?)

en die wil ik naar cd branden om ze op mijn dvd-speler te kunnen spelen...so far so good...

ik heb géén .cue file, dus heb ik bij NERO gekozen voor VCD en daar die mpeg naar toe gesleept...als ik dan mijn cd heb gebrand en hem in mijn speler stop gaat mijn beeld trillen en van boven naar beneden bewegen (alsof het er 3x op staat weet je)

hoe komt dat? (voor de duidelijkheid, om het te testen heb ik een cd-rw gebruikt maar die hoort mijn speler ook te pakken dus kan dat daar aan liggen?)

surprise me people

thnkz

ONE

ok, ik heb het zelf al uitgevonden…een proggie genaamd VCDeasy maakt van je mpegs (S)VCD’s…

blijf alleen een probleem houden bij het branden van een bepaalde mpeg…als ik hem op de pc afspeel draait hij prima, maar als ik hem op de standalone gooi trilt het beeld en staat het er 3x op…ehm zoiets :confused:

anyone?

ONE

mpeg1 hoeft niet perse VCD compatible te zijn. de standaard resolutie voor een vcd is:

VCD: (mpeg 1)
352x240
352x288

als je bovenstaande resolutie hebt, dan kun je dit zonder problemen naar vcd branden en zouden ze het ook moeten doen in de dvd player.

Kan ook NTSC zijn dus ander aantal frames/second. Bij de DVD van me ouders doet ie dan helemaal niks, kan zijn dat die van jou er anders op reageert.