Vcd is zwart-wit?

vbimport

momenteel ben ik al mijn divx'en (+-450 stuks) aan het omzetten naar vcd om ze op mijn standalone AIWA dvd-speler te kunnen bekijken.

Ik gebruik daar nero voor, dat gaat perfect maar soms zit er eens een vcd tussen die perfect loopt op mijn pc maar wanneer ik hem in mijn dvd-speler steek is de film in zwart-wit.

Weet er soms iemand hoe dat komt, het gebeurt niet veel maar toch (ongeveer 2 films op 10)

Ik heb nog nooit een DivX omgezet naar VCD, maar als ik mag gokken heeft het iets met PAL en NTSC te maken… als je nl een NTSC (VS) signaal op een PAL (80% van Europa) systeem afspeelt krijg je een zwart-wit beeld…

Originally posted by Dee-ehn
Ik heb nog nooit een DivX omgezet naar VCD, maar als ik mag gokken heeft het iets met PAL en NTSC te maken… als je nl een NTSC (VS) signaal op een PAL (80% van Europa) systeem afspeelt krijg je een zwart-wit beeld…

da’s alleen met oude tv’s zo, de meeste moderne modellen spelen NTSC zonder problemen in kleur uit. maar snowie’s TV blijkbaar niet.

ik neem aan dat die dvd-speler ook wel een knopje heeft (achterop ofzo) waarmee je kan aangeven of je een PAL- of een NTSC-tv hebt? Zo ja, zet 'm dan niet op “AUTO” (want dan geeft 'ie door wat er op het schijfje staat) maar op PAL. In dat geval maakt 'ie van de NTSC-beelden een quasi-PAL-beeld (ook wel bekend als PAL-60), en dat zou je TV zonder problemen moeten kunnen weergeven.

Originally posted by Crazy Bob
[B]

da’s alleen met oude tv’s zo, de meeste moderne modellen spelen NTSC zonder problemen in kleur uit. maar snowie’s TV blijkbaar niet.

ik neem aan dat die dvd-speler ook wel een knopje heeft (achterop ofzo) waarmee je kan aangeven of je een PAL- of een NTSC-tv hebt? Zo ja, zet 'm dan niet op “AUTO” (want dan geeft 'ie door wat er op het schijfje staat) maar op PAL. In dat geval maakt 'ie van de NTSC-beelden een quasi-PAL-beeld (ook wel bekend als PAL-60), en dat zou je TV zonder problemen moeten kunnen weergeven. [/B]

bedankt ik zal het eens bekijken en laat jullie weten ofdat het gelukt is. (mijn tv is een philips van 5jaar oud)

inderdaad achteraan mijn dvd -speler zat er een schakelaar en die stond op auto, ik heb hem op PAL gezet en alles is nu in orde

thanx for the info

hoe zet je eigenlijk een divx om naar vcd

Originally posted by bmad
hoe zet je eigenlijk een divx om naar vcd

Naargelang de grote snijd ik de divx in tweeen met virtualdub.
ik start dan gewoon nero op en kies voor vcd, ik laad dan de divx in en kies voor branden.
Vooraleer nero begint met branden converteert ie eerst de divx naar mpeg en brand hem dan.

Dat is alles wat ik doe.

Let wel vroeger duurde het ±9uur om 1vcd te branden(en converteren) met nero met mijn pIII 1000, 512ram.
Maar nu duurt het nog maar 30min met mijn nieuwe pIV 2.0, 1024Rdram.

en hoe zit het met de groote is 1MB divx 1 MB vcd?

Originally posted by bmad
en hoe zit het met de groote is 1MB divx 1 MB vcd?

nee natuurlijk niet 1vcd is ongeveer dubbel zo groot als een divx.

In 99% van de gevallen moet ik mijn divx films in 2 splitten en op 2 cd’s branden