Van VHS naar PC

vbimport

Beste mensen,
Ik wil graag VHS-jes omzetten naar bv .AVI of .MPG bestanden op mijn pc
Nou zou ik graag willen weten hoe dit moet en of ik dit uberhaupt wel kan
Ik heb een Creative GeForce 4 MX 420

Welkom!

Wat je nodig hebt is een video-in op je PC. Ik ga er niet vanuit dat je VGA kaart hier over beschikt (aangezien dit niet standaard is), dus zul je hier hardware voor aan moeten schaffen. Je kunt hiervoor een TV Kaart, een externe oplossing (bijv een USB moviebox) of een video kaart met TV in kunnen kopen.

Alvorens dat ik een rammel producten ga niemen, heb ik eerst nog wat vragen aan je:

1. Heb je interesse om hardware hiervoor aan te schaffen?
  2. Heb je specifieke wensen/eisen?
  3. Wat mag het kosten?

hey,

ff een drie jaar oude topic uit de sloot halen… (via google hier terecht gekomen). Ik wil dus hetzelfste doen, VHS cassettes omzetten naar avi of mpeg en dan naar dvd (dat naar dvd lukt zou wel lukken). Ik heb geen grafische kaart of tv kaart zitten in me pc en beschik alleen over één AGP slot en paar PCI sloten (dus geen PCI-E ofzo), kaart zou dus denk ik sowieso moeten aangesloten worden op AGP slot.

Ik heb enkel 2,8 Ghz en 1Gb ram zitten (ik ga heeel binnenkort wel een latje van 1Gb bijsteken), ik hoop dat dit geen probleem kan zijn?

Natuurlijk wil ik met dergelijke kaart ook het beeld van me pc op tv kunnen zetten om zo oude nintendo games te kunnen spelen.

Heb ik hier een tv kaart of een grafische kaart voor nodig? Of mss zelfs beide?? Voorstellen van kaarten zijn zeker welkom.

Programmas die ik zou kunnen gebruiken zijn pinnacle, sony vegas en adobe premiere, is de software belangrijk voor te weten welke kaart dat je erin steekt?

Mijn budget is ergens rond de 100 euro.

Meerde opinies zijn zeker welkom!
Bedankt alvast.