Van USB naar Ethernet Modem met MXstrean

vbimport

Hallo

Weet iemand mischien een oplossing ik heb een USB MXstream modem nu wil ik graag over stappen naar een ethernet modem.
Ik heb gebeld met Planet die zeiden dat ik mijn abonement op moest zeggen en weer opnieuw aan moest vragen.
dan heb ik weer alle kosten hier aan en daar heb ik weinig zin in nu hebben ze mij verteld bij Planet dat er alleen maar de modems werken van de PTT en als ik een ander zou nemen zal dit niet werken. weet iemand hier een oplossing voor dat ik alsnog over kan stappen?

Alvast bedankt

Cord :confused:

Als je provider (Planet) zegt dat het niet mogelijk is om van modem te wisselen binnen de contractperiode zullen we dat maar geloven. Met andere woorden: je dient zelf een ander modem te regelen. Hoe duur enzow het is? Dat kan ik je niet vertellen. Er zijn hier op het forum echter wel mensen die zelf een modem gekocht hebben (als ik me niet vergis was Carlo Vaessen 1 van die…). Misschien dat deze je kunnen helpen…

Het enige wat ik je wel kan vertellen over prijzen is dat er van Bipac ADSL routers zijn vanaf een 450 gulden. Deze zouden in principe prima dienst moeten doen als modem (en als router voor je adsl connectie). Tis niet echt goedkoop ivm de f100 meerprijs bij aanschaf van een ADSL pakket maar tis beter dan nix he.

Wat je wel kunt proberen is om je ADSL modempie als overleden te laten verklaren (cola doet wonderen;)) en proberen een nieuw UTP modem ipv USB te krijgen… tis niet de ideale manier maar het kan wel…

ik denk ook dat je in dit geval beter een nieuwe kan kopen.

en ik denk dat de ‘cola truuk’ een beetje te riskant is! :slight_smile:

JA dat lijkt mij ook wel maar volgens zeggen kan ik alleen een modem van KPN gebruiken maar ze verkopen ze niet los

Gr cord:confused:

het lijkt mij dat het gewoon met elke adsl modem moet lukken!

hoe zou kpn het dan voorelkaar moeten krijgen dat alleen de alcatel speed touch home modem die zij leveren kan werken op het mxstream netwerk?! :confused:

Bij de USB modem is de orginele CD megeleverd van alcatel en deze werkt voor geen meter, ze hebben een CD van hun zelf bij gedaan en deze werkt wel er zal wel iets in gedan zijn dat het niet zal willen werken…:mad:

Gr Cord :confused:

tsja, dat is waar!

dan zou ik het ook niet weten!

Nu na veel heen en weer gemailt met de PTT blijt dat ze wel gewoon de modem los verkopen op hun site…:confused:
Nadat ik eerst te horen kreeg dat het niet mogelijk was

Originally posted by cord
Nu na veel heen en weer gemailt met de PTT blijt dat ze wel gewoon de modem los verkopen op hun site…:confused:
Nadat ik eerst te horen kreeg dat het niet mogelijk was

KPN zuigt nou eenmaal…

Originally posted by cord
[B]JA dat lijkt mij ook wel maar volgens zeggen kan ik alleen een modem van KPN gebruiken maar ze verkopen ze niet los

Gr cord:confused: [/B]

Bullshit kom dan maar snel een alcatel ethernet modem halen in Belgie daar verkopen ze die wel los en je kan er leuke truukjes mee uithalen (zie andere thread)

sorry was al gepost voordat ik gelezen had dat je die wel kan los kopen:p