Van tekst...naar spraak...naar wav

vbimport

ik zoek een proggie (of een manier) om een computerstem een stukje tekst te laten voorlezen en dit dan op te slaan als .wav...

anyone?

ONE

Lang geleden zat bij m’n SB-Live een programma’tje Prody Parrot ofzo; een dwaze papegaai zou dan je teksten lezen (als ik me niet vergis kon je zelfs kiezen wat voor stem ie moest hebben). Ik heb het nooit gebruikt, dus ik weet niet of het wat is.
Maar ik veronderstel, als het werkt, dat je dan met Totalrecorder wel kan opnemen wat door je speakers gaat.

In Win XP heb je in configuratiescherm een onderdeel Spraak (speach in het engels zeker?). Dat kan een stuk tekst voorlezen. Volgens mij kan je deze stem ook gebruiken in andere programma’s (van MS wschl)

Volgens mij kunnen de MS Agents dit

Originally posted by Mr. Belvedere
Volgens mij kunnen de MS Agents dit

ehm ja…but how does that work?

ONE

Ik heb wel eens met een programma text2Speech van dat soort dingen gedaan, wekte idd met de M$ Agents…

Ik zal eens ff wat zoeken:

Alienspeech (freeware) Alien Speech is a freeware Text-To-Speech Utitliy. Simply type in some text or load a text file, and Alien Speech will read it for you, at a speed and pitch of your choice.

Text2Speech van ATT hier ff een demonstratie, maar werkte niet bij mij… iets met een plug=inn oid…

TruVoice Text2Speech

Verder zijn de volgende dingen ook wel handig:

Microsoft Agent ActiveX Control 2.0 De activeX control die je nodig hebt… kan je wel ergens bij download.com of tucows vinden…

Microsoft Agent Character Editor, eveneens te vinden op downloads.com of tuCows denk ik. Kan je je eigen kakaters(voices) maken…

succes ermee, mocht je er niet uitkomen dan kijk ik thuis nog wel eens welke software ik daarvoor gebruikte, jaar geleden oid…

Hier kan het ook. Kan je laten saven als WAV/AU/AIFF.

Er stond daar vroeger ook het progje en dat heb ik ook nog ergens maar kon het nie vinden.

Originally posted by Wookie
[B]Hier kan het ook. Kan je laten saven als WAV/AU/AIFF.

Er stond daar vroeger ook het progje en dat heb ik ook nog ergens maar kon het nie vinden. [/B]

thanks wookie!

werkt best goed, maar het zou uiteraard handiger zijn als ik het proggie ‘gewoon’ had…but this was wat I was looking for!

ONE

Het progje kan nog vet veel meer! Maar ik zou nie weten waar ik het ergens heb, zou ik ff een rits cd’s moeten checken voor je.
Zal ik is doen van het weekend; zeur er nog even over tegen me begin volgende week (PM ofzo) dan vergeet ik het nie! :wink:

no prob…‘zeuren’ is my specialty :wink:

thanks voor de moeite alvast!

ONE

Na je PM van vanmiddag ben ik ff voor je gaan zoeken en 'k heb ut gevonden!

En als je dan op Talk it! drukt krijg je dit te horen!

En hier kan je ut progje leechen. :smiley:

ps. om het te recorden kan je Totalrecorder ofzo gewoon gebruiken!

Scansoft die hebben de technologie van LHSP overgenomen, daar staat ook een demo.

Originally posted by Wookie
[B]Na je PM van vanmiddag ben ik ff voor je gaan zoeken en 'k heb ut gevonden!

En als je dan op Talk it! drukt krijg je dit te horen!

En hier kan je ut progje leechen. :smiley:

ps. om het te recorden kan je Totalrecorder ofzo gewoon gebruiken! [/B]

TUF ! moet je eens Singing boy kiezen

thanks wook…you the man!

(en nu ga ik het eerst ff proberen…:bigsmile: )

ONE

wel lachen programma!!!

Originally posted by MagikChris
wel lachen programma!!!

dat klopt, maar wat ik wil (van tekst…naar spraak…naar wav) kan hij dus niet…:frowning:

hoe doe ik dat dan weer:confused:

thnkz

ONE

Niet in 1 keer nee. Maar als je bv Totalrecorder erbij pakt kan je gewoon de muziek die je afspeelt recorden! Je ziet dat het kan want ik heb het ook opgenomen! :slight_smile:

mijn dank is groot wookie…alles bij elkaar is exactly what I wanted!

waar zouden we zijn zonder de…cdreaks?

ONE

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
cdreaks?

Dat moet stinken :wink:

whoops…niet snel typen als je het niet kan dus…:o

ONE