Van tape naar cd

Beste lui,

ik heb een bandje met nog mooie nummers van vroeger. Hoe kan ik die nummers via mijn pc op een cd branden??

Ik denk dat je eerst een tapedeck op je pc zal moeten aansluiten, de nummers op je pc opnemen dan wel kopiëren en dan de nummers converten naar MP3 en dan branden op cd. Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn. Ja die zijn er wel maar dat is niet helemaal legaal dus daar kan ik je helaas niet mee verder helpen.

mzzl Dúnedain

welk software moet ik dan gebruiken, ben ook wel benieuwd naar die andere oplossing

In principe volstaat elk programma dat via de Line-In functie op je geluidskaart geluid op kan nemen als WAV. Zelfs de standaard WIndows recorder is hiertoe in staat. Meestal wordt er ook dit soort software bij je geluidskaart geleverd.

Een andere mogelijkheid is het downloaden van de betreffende nummers. Via een betaalsite waar de rechten keurig worden afgedragen is dat legaal (en kan dus besproken worden op dit forum).

Een prima (en gratis) programma om dit soort dingen te doen is Audacity, gratis te halen op http://audacity.sourceforge.net.

Indien je bijzondere wensen hebt (en de nummers niet te achterhalen zijn via een willekeurig ander kanaal), dan zul je wellicht uit moeten kijken naar een programma wat meer mogelijkheden biedt. Denk aan zaken zoals (parametrische) equalizers, uitgebreide ruisfilters etc etc…

Jullie denken allemaal dat het nummers zijn van artiesten, maar het is voor mijn oma en mijn opa( die is overleden) zong vroeger, en ergens bovenaan staat dat er een illegale manier bestaat. Ik zou graag alle opties weten.
Alvast bedankt

Dunedain dacht (zeer waarschijnlijk) dat het om commerciele muziek ging, welke via illegale wegen wel te krijgen is. In jouw geval heb je daar natuurlijk niets aan, aangezien het om zelf gemaakte opnamen gaat.

Da_taxman weet alles van belastingen af en gaat daarom altijd uit van het slechtste in de mensch. Ook hij dacht aan commerciele opnamen. Ik ook overigens.

De enige methode die ik zie is simpelweg een tape denk aan de PC hangen, opnemen via de line in, eventueel bewerkingen doen, uitsplitsen naar losse WAV tracks (oid) en dan op CDDA branden.

Srry,

Daar ing ik idd van uit. Maar Dee-ehn heft gelijk dat het zo de enigste manier is.

mzzl Dúnedain

Na ff googelen vond ik deze link. En die zijn niet eens zo duur vind ik. Het kost je wel wat euro’s maar dan hoef je zelf niet te gaan zitten vogelen en of allemaal apperatuur aan te schaffen. En als alles op cd staat dan kun je der nog altijd wat mee gaan experimenteren in kwaliteitsverbetering.

mzzl Dúnedain

Da’s inderdaad niet duur!

Hier nog zo’n service!