Van Gifje naar Fontje!?

vbimport

ok, here’s the deal:

ik heb een cool logootje gevonden en de letters die ze daar gebruiken zou ik graag willen hebben in True Type…

ik kan natuurlijk ook duizend jaar gaan zoeken naar een lettertype dat qua vorm overeenkomt, maar ja, dat is naald in hooiberg achtig lijkt me…

dus kan ik die letters niet ‘filteren’ vanuit de jpg/gif om er .ttf van te maken?

let me know!

thnkz

ONE

Dit is niet de reactie die je wil denk ik (of juist wel)

Ik denk dat het filtreren van letters heel moeilijk is, mede omdat je pc gewoon het plaatje als 1 geheel ziet…

Ik denk dat je als je de letters exact wil hebben, je ze kan posten hiero, en dat iemand ze dan herkent?

IDD, post ff het plaatje dan!

Er zijn ook progjes om zelf fonts te creëren hè! Is ook een mogelijkheid! :wink:

kijk ff naar die photoshop post daar dien link en dan zal daar ergens wel iet over instaan ( zelf een proces maken ofziet )

thanks voor jullie antwoorden so far!

het logootje is hier te vinden…(wat je allemaal niet met photoshop kan doen :wink: )

maar goed…vind maar eens een font die daar op lijkt :confused:

thnkz

ONE

Bij gekraakte spellen zitten meestal filmpjes van de krakers. Je weet wel, met van die coole SID muziekjes en C64 stijl. Nu moet je eens letten op dat soort filmpjes van CLASS. Ze zijn sinds eind '99 een bepaald lettertype gaan gebruiken dat best wel veel op die uit het plaatje lijkt. Nu moet je alleen nog het lettertype uit die exe zien te krijgen. Kan hier iemand programmeren?

klopt, heb ik ook wel eens gezien zo’n ‘class’ spel…heb alleen geen idee bij welk spel…hoop dat iemand een idee heeft, want moet echt dat lettertype hebben!

anyone?

thnkz

ONE

vet logootje; vet lettertype, maar weet niet hoe het werkt :frowning:

sorryz

Originally posted by jpschadde
[B]vet logootje; vet lettertype, maar weet niet hoe het werkt :frowning:

sorryz [/B]

haha, en ik maar denken dat er iemand ‘echt’ gereplyed had :wink:

maar thanks, logootje is wel aardig ja

hoop dat iemand alsnog het lettertype (of a similar one) kan vinden…

thnkz in ieder geval!

ONE

Hehe dan geef ik je nou nog ff een keer valse hoop… …hoe kom je aan dat lettertype zelf dan? Ik bedoel; die lettertjes met je ‘naam’ erin komen er toch niet zomaar? Of hebbie gewoon dat plaatje gejat? Daar zie ik je nou niet voor aan :wink:

nee, het is meer een kwestie van knippen en plakken en dan heb je het bij elkaar, alleen weet ik niet meer precies wat ik heb gebruikt als origineel (anders was the prob veel minder groot natuurlijk)

maar goed, valse hoop is nog altijd beter dan geen hoop…toch?

ONE

Het is geloof ik geen standaard font in ieder geval. Ik heb eens zitten zoeken in word en niks gevonden. Ik weet niet hoe je aan het logo zelf komt (van een site?) maar je zou de makers kunnen mailen?

Scannen (als je hem niet al digitaal hebt), vectorbestand van maken met Adobe Streamline en dan een font van maken met Macromedia Fontographer.

Het is geen probleem om van die letters een font te maken. Je moet zoals reeds gezegd de letters vectoriseren. Probleem is dat je niet het volledige alfabet zal hebben, dus ben je er eigenlijk niet veel mee als je enkel die letters omzet naar TTF. Voor het vertoriseren en aanmaken van TTF fonts gebruik ik coreldraw.

eigenlijk is een goede vectorisatie het enige dat er moet gebeuren, het gaat erom dat de afbeelding zoals je die nu ziet niet genoeg kwaliteit heeft om te bedrukken (spreekt voor zich) alleen heb ik geen idee of (en hoe) je die gif moet vectoriseren zodat het wél wat wordt…misschien kan 1 van jullie me helpen?

thnkz

ONE

OKE [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]

je zal een vectorisatie krijgen van mij. Je zal dan wel Coreldraw moeten installeren op je pc zodat je hem kan openen. Zeg me dan wel welke versie je zal installeren zodat ik weet voor welke versie ik hem moet opslaan. :rolleyes:

thanks! ik ga ff op zoek naar een corel drawtje en dan hoor je snel welke versie ik heb…

thanks!!!

ONE

Originally posted by fille
[B]OKE [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]

je zal een vectorisatie krijgen van mij. Je zal dan wel Coreldraw moeten installeren op je pc zodat je hem kan openen. Zeg me dan wel welke versie je zal installeren zodat ik weet voor welke versie ik hem moet opslaan. :rolleyes: [/B]

thanks a million

versie 9 would do nicely!

ONE