...van de autheur van straffen...een vervolg

vbimport

Net als jullie was ik stomverbaasd dat deze thread plots weer tot leven kwam…ik had opeens 11 notify berichten in mijn bus…
Daar de thread gesloten is, maar ik toch op een berichtje wil reageren doe ik het zo…

Ondertussen zitten we 3 maanden verder en ben ik nu aan het afwachten tot ik voor de rechter moet komen. Mijn advocaat heeft alle stappen ondernomen om de zaak te seponeren, maar IFPI (plaatelijke RIAA) wil dat iedereen die opgepakt wordt ook voorkomt, kwestie van zo anderen af te schrikken met de boodschap ‘er bestaan geen kleine garnalen, wie ook maar 1CD kopiëert kan hangen’

Nu, een van de personen die op de thread reageerde had het volgende te vertellen, waar ik ook nog even op wou reageren. Overigens zou mijn zaak voorkomen in Februari.

Oké misschien wil ik het niet geloven omdat ik er bang voor ben om gepakt te worden maar hij (die gepakt is ) komt mij niet geloofwaardig over waarom !!
Eerst en vooral was ik een zeer kleine dealer…
In totaal heb ik voor minder dan 750 gulden verkocht…om je een idee te geven.(aan 4 mensen !!+Dit zeg je niet wanneer er nog een onderzoek tegen je loopt)

En waarom niet ?? Als ze de bewijzen al hebben, moet ik hier niet beginnen te lullen dat ik niks verkocht had,dezelfde zin staat overigens bijna verbatim in mijn verklaring aan de recherche

Ook alternatieve OP systeem zoals Linux of BeOs hebben geen geheimen voor hen. (hoe weet hij dat ze met die systemen zo goed overweg kunnen.)

Omdat die politiemensen die bij je binnenvallen niet per se boemannen zijn. Zij doen gewoon hun werkn toen ze zagen wat een magere vangst het bij mij was, werden ze wat menselijker. Als computerfreak begin je automatish een gesprek met een van hen…je zit toch uren te wachten bij hen tot je de onderzoeksleider spreekt om je verklaring af te leggen

Je emailprogramma, newsserver worden zeer goed gelezen duurt uren, voornamelijk kijken ze naar je outbox, dingen en brieven die je jaren geleden verstuurde worden nu plots. ‘verdacht’ (was hij er gewoon bij toen ze dat deden ik denk het niet)

Ik was er inderdaad bij. Ik heb namelijk naast mijn PC ook een laptop en ik heb geprobeerd hen die laptop NIET te laten in beslag nemen omdat ik die nodig heb voor mijn werk. Ze zijn op mijn verzoek ingegaan, maar enkel nadat een van hen, toch wel een uur alles op mijn HD hebben uitgepluisd en al mijn programmas (mail, news, internetcache…) hadden uitgepluisd

Al je audio CDs worden doorpluisd, voor het geval dat er een kopie tussen staat.
Bij elke creditering van je bankrekening wordt er uitleg gevraagd. ‘Waarom heeft X dit bedrag overgeschreven’ De naam en adres van iedereen die ooit al op jouw rekening iets heeft overgeschreven wordt genoteerd.(dit mag niet )

Dan zou ik graag eens weten, waar jij die info haalt waarom dit niet mag ? Bij een huiszoeking heb je gewoon geen privacy meer, alles mag nagepluisd worden. Pech voor de personen die toevallig op je bankuittreksels staan, maar zij zijn zo ook een stuk van hun privacy kwijt. Wanneer blijkt dat zij niks met de inbreuk te maken hebben, worden zij van uit het dossier gehaald.

Ik weet niet waarom je dit verhaal in twijfel trekt,misschien omdat, zoals je zelf schrijft, je er eigenlijk niet mee geconfronteerd wilt worden…maar het is nu eenmaal de realiteit. Ik wil gerust op dit forum, of via email al je vragen hierover beantwoorden. Wat ik wou bereiken met mijn oorspronkelijk post was een einde te stellen aan al dat gespeculeer van wat er nu wel niet kan gebeuren en eens aantonen dat eigenlijk niemand te klein is, je moet gewoon pech hebben dat iemand van die instantie op je stuit, dat je er iets mee ruilt of aan verkoopt en dat die kerel of zijn organisatie tegen jou een klacht indient…

[This message has been edited by chromium (edited 08 February 2000).]

Hoe is het afgelopen met diegene waar je aan hebt verkocht zijn die ook gepakt?