Valt me een beetje op

vbimport

Nu Windows XP het levenslicht ziet , duiken ineens dit soort vragen weer op :

hoe installeer ik dit ?

welke versie zal ik pakken ?

waar vind ik een serienummer ?

waar kan ik hem downloaden ?

wat is een iso track ?

hoezo "corpfiles.zip" ?

Ik vind dit wel heeeeel goedkoop scoren. Gewoon niks uitproberen , alles lekker door je laten uitzoeken en je als een mak lammetje door een "expert" laten leiden hoe het allemaal moet. Zeker als alles al meer dan een maand via via op het internet op te sporen is.

Is men angstig geworden zelf dingen uit te proberen of zo ?
Duiken er na een blijkbaar " belangrijke " software release altijd dit soort vragen op ?

Als over een half jaar Windows XP II uitkomt , krijgen we dan deze hele riedel weer ?

Men neemt gewoon de moeite niet om het uit te zoeken , men neemt tijdens Hart van Nederland (of een ander kutprogramma dat ook niet de moeite neemt met nieuw nieuws te komen) waar dat er iets nieuws uitkomt , begint zich af te vragen wat dat is , besluit dat het een hype is en wil er mee aan de slag... Probleempje alleen . ze weten er geen fuck vanaf en meer info dan Hart van Nederland heeft men ook niet. Al helemaal absoluut wil men de moeite niet meer nemen wat research te doen voordat men de zoon van de buurvrouw die " ook iets met computers doet dus die zal het wel weten " te raadplegen.

Natuurlijk kan het men misschien geen ruk interesseren hoe alles werkt en men wil gewoon alles snel en zonder problemen. Voor die mensen wil ik zegge: leer jezelf linux , kost geen ruk en zit de laatste tijd een mooie handleiding bij en val me niet lastig met newbie vragen

Doe zelf wat research en ga daarna eens klagen dat driver x niet werkt , spel y niet werkt ,je de corpfiles.zip niet kunt vinden en je geen serienummer weet ; Want het is allemaal al beschikbaar die info.. je moet het alleen even vinden..

en nu ben ik benieuwd hoeveel mensen het met me oneens zijn :slight_smile:

of moet ik de brandblusser aanzetten omdat ik nu geflamed wordt ?

Voor al deze info check www.google.com

Tja dat zeg ik al min of meer sinds de invoering van Win95: door de invoering van een compleet grafisch OS worden de mensen lui en leren ze absoluut niet meer met een computer te werken. Het enige wat ze over het algemeen nog kunnen bedienen is een muis.

Nu ben ik absolut geen expert op het gebied van Dos of Linux maar ik kan me iig er goed genoeg mee behelpen. En hoe dat kan? Ik heb altijd maar wat los geprobeert, zo leer je vanzelf heel erg veel…

Originally posted by Mr. Belvedere
Ik vind dit wel heeeeel goedkoop scoren. Gewoon niks uitproberen , alles lekker door je laten uitzoeken en je als een mak lammetje door een “expert” laten leiden hoe het allemaal moet. Zeker als alles al meer dan een maand via via op het internet op te sporen is.

Ik moet op dit punt een beetje dimmen geloof ik, maar ik erger me hier ook enorm aan af en toe. Als mensen een vraag stellen waar ik het antwoord binnen 20 seconden gevonden heb door gewoon de url van de Microsoft website in te voeren (zoals in deze topic) dan vraag ik me af waar het heen gaat met de mensen, die eerst vragen dan zelf gaan nadenken…

Begrijp me niet verkeerd, we zijn hier om elkaar te helpen, maar is het dan een beetje teveel gevraagd om er zelf ook wat moeite voor te doen, behalve het typen van de vraag?

Ook onduidelijke vragen zijn lastig. mensen die met topics komen als ‘Help, probleem’, vervolgens zeggen dat ze een probleem hebben met Windows, zonder er verder over uit te wijden. Wat is de exacte foutmelding, wat is de hardware die geïnstalleerd is, welke versie van Windows betreft het (nu belangrijker dan ooit, er zijn er zoveel intussen), wat heb je als laatste gedaan voor het fout ging…om maar enkele vragen te noemen.

Gemakzucht regeert de mens lijkt het wel, niet meer zelf nadenken, maar gelijk vragen aan een ander of die het probleem voor je oplost, het liefste ook nog per e-mail zodat anderen er niet van kunnen leren, als een volledige grafische handleiding of persoonlijke hulp aan huis niet mogelijk lijkt te zijn…

Originally posted by Mr. Belvedere
en nu ben ik benieuwd hoeveel mensen het met me oneens zijn
of moet ik de brandblusser aanzetten omdat ik nu geflamed wordt ?

Van mij niet, zoals je kunt zien :smiley:

mijn ma is zo’n iemand :frowning: al moet ik zeggen dat sinds ik xp heb geinstalleerd en na 30 duizend keer schreeuwen dat ze een keer zelf moet zoeken en proberen(maakte me snachts om 1 uur nog ff wakker door de weeks omdat winmx raar deed???) lukt het haar nu wel aardig, maarja dat mag dan ook wel weer na 2 jaar computeren

Een anekdote , ode aan inzicht :

Ooit stond ik eens in de rij voor een kassa van V&D Sittard.
Een of ander meid ( ik schat haar op 19 jaar) had plaatsgenomen aan de kassa.
De rij werd langer en langer ; Wat was nu het probleem ? De kassarol was op !

Ai Ai Ai , toen moest er een nieuwe kassarol in !

Eerst heeft ze 5 minuten staan prutsen voordat ze doorhad WAAR de oude rol uitmoet en de nieuwe rol in moet.

DAN pakt ze een kassarol die overduidelijk te GROOT was voor de bestemde houder.

Zodoende pakt ze de telefoon en belt naar een of andere manager. Een nogal gestressde yup komt uit een of andere deur tevoorschijn , schuift de meid opzij en probeert DIEZELFDE kassarol in het houdertje te krijgen. Na 5 minuten komt dit heldere licht er achter dat het hem ook niet lukt.

Hij besluit snelle actie te ondernemen en een nieuwe kassarol te halen. Hij instrueert het meisje om een nota blok met doorslag papier te pakken en hierop maar even de rekeningen te maken.

Helaas… het meisje kon niet zo goed hoofdrekenen… Ik vond dit machtig mooi om te zien (ik had tijd zat) en heb dus ook geamuseerd staan kijken hoe de zweetdruppels steeds dikker werden en het commentaar van de klanten in de rij steeds grover werd. Simpele bedragen als 79,95 en 24,95 was haar echt teveel (Truukje , pak 80 en 25 piek , da’s 105 en daar haal je dan weer een duppie vanaf. Op die manier doe je er 3 seconden over en geen 3 minuten. 5e klas lagere school).

Ongeloofeloos…

Ik heb overigens na afrekenen (bon wel even gecontroleerd !) niet op de yuppie-achtige manager gewacht , want die was na al die lange tijd in geen velden of wegen te zien ; Misschien is ie naar Brazilië gevlogen om daar zelf een boom om te hakken en dit te verwerken tot kassarol , zulke dingen kosten nu eenmaal tijd :slight_smile:

ik kan me daar absoluut niet aan irriteren hoor, je leest en/of reageert wel of niet, easy toch?

ALS je de ballen verstand zou hebben van Windows in het algemeen en alleen maar bezig bent geweest met Linux en je zou een soortgelijk forum tegenkomen, wat zou jij dan doen denk je?

Hint : plaats een button naast die van “Submit Reply” en “Preview Reply” “Search answer to your question first” of zoiets, dan hoeft er ook niet iedere keer worden herhaald dat de Search option moet worden gebruikt.

Maak anders een expert en newbie forum (hebben we er weer 2 bij, kan toch niet op laatste tijd)

Ik vindt het nooit erg om iemand tehelpen of uitleg tegeven maar zoals als Da_Taxman en anderen hier ook zeggen soms helpt een beetje surfen en search gebruiken al naar het andwoordt op de gestelde vraag toe.

En de voorlopige naam van de opvolger van Xp heet trouwens Longhornen geen XpII :wink:
Vragen zoals die als voorbeeld werden gegeven zal je altijd hebben en altijd houden met een release van een nieuwe os.

Originally posted by RDJ
En de voorlopige naam van de opvolger van Xp heet trouwens Longhornen geen XpII

XP2 typt wat sneller als Longhorn dus zal dat in de (freaks) volksmond sneller gebruikt worden! :stuck_out_tongue:

Overigens was ik het met de rest van je reply wel eens. Vind nm dat het posten van een nwe vraag vaak sneller gedaan wordt dan dat er eventjes gezocht wordt. Hoewel ik vaak wel antwoord op zulk soort acties vind ik dat je van zelf zoeken (en doen) het meeste leert. Zo heb ik het ervaren althans! :slight_smile: