Vakantiehuis Spanje op Funda: maximale hypotheek berekenen

vbimport

Maximale hypotheek berekenen voor mijn vakantiehuis in Spanje op funda.nl werkt via de Hypotheker. Zijn er echter nog andere partijen met goede kwaliteit die een dergelijke service bieden? Ik wil namelijk het liefst zoveel mogelijk verschillende partijen vergelijken die mij in staat stellen mijn maximale hypotheek te berekenen. Ik vraag dit hier omdat jullie onafhankelijk zijn maar vaak toch kennis van allerlei zaken hebben :bigsmile:

Biedt praktisch elke bank niet zo’n service? Kwestie van alle noodzakelijke gegevens naar die bank(en) sturen en afwachten waar zij mee komen. Vreemd genoeg heb je dan soms andere resultaten dan de hypotheker zelf.

Online tools zijn slechts zeer indicatief. De bank of een financieel adviseur is veel beter in staat om een realistisch plaatje te schetsen waarbij alle elementen meegenomen zijn (bv vooruitzichten in inkomen).

De hypotheekrente op vakantiehuisje is fiscaal niet aftrekbaar, ik weet niet of online tools daar ook rekening mee houden. Daarnaast zul je rekening moeten houden met de belasting in Spanje op het vakantiehuisje (weet zo niet of en zo ja, hoeveel dat is).

Het kost misschien iets meer tijd, maar het beste advies krijg je toch door bij verschillende partijen langs te gaan (is mijn ervaring toch).

Thanks voor jullie advies. :flower: Gevoelsmatig is langsgaan ook beter, maar ik vreesde toch voor verkooppraatjes en niet-onafhankelijk advies. Dan maar iets meer tijd uit steken, dat heb ik straks toch genoeg :slight_smile: