Vage foutmelding bij het kopieeren van een file tussen 2 partities

Hallo,

Ik heb een DVD op partitie G staan en wil deze kopieren naar partitie H.
Dit gaat helemaal goed tot dat er bij file VTS_01_3.VOB aanbeland wordt, deze wordt voor ong. 20% gekopieerd en daarna gaat het systeem een hele poos proberen om verder te gaan.

Na ongeveer een minuut komt de melding: “Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat”.

Ik heb reeds het volgende geprobeerd:

• file renamen -> gaat goed, geeft geen foutmelding, en daarna kopieren. Dit geeft hetzelfde resultaat.
  • File in prullebak gooien, partitie helemaal vol kopieren met andere files. Dan de file terugzetten. Gaat natuurlijk niet geen/te weinig ruimte… dus ruimte gemaakt, file terug zetten gaat OK… echter het kopieren wil weer niet lukken.
  • De file vanaf die partitie branden op een DVD, geeft “Burn error can’t read from disc” aan in Nero.
  • Er staan geen fouten in de configuratie/device manager
  • File zippen en dan kopieren --> geeft “input file read error” aan bij aanmaken zip file.
  • Ik heb met diskeeper ook alle partities gedefragged etc. en op fouten gecheckd. Geen fouten op de schijven (NTSF)

Wie weet wat ik nog meer kan proberen om deze file te kopieren dan wel op DVD te zetten zodat ik de complete film kan gaan branden?
Of wat is er mis met mn systeem, welke alleen voor DVD’s branden en kijken wordt gebruikt.

Systeem spec’s:

• 2x 160 GB HD SATA (verdeeld in 6 partitie van 55,4 GB NTFS)
  • Pentium 4 800 MHZ FSB, 3.2 GHz
  • 2048 MB intern geheugen (Geil = naam van geheugen)
  • 2 plextor 708a DVD brander
  • 1 x DVDROM speler (PX-116a)
  • etc.
  • etc.

Het lijkt er toch op dat er iets mis is met je HDD. Dit kan een softwarematige fout zijn die mbv een simpele format van de betreffende partitie op te lossen is. Het kan echter ook een fysieke beschadiging zijn.

Indien de DVD op partitie G niet al te belangrijk is, zou ik je willen adviseren deze partitie helemaal leeg te halen (voor zover mogelijk), deze eens te formatteren (let op: GEEN snelformatteren!) en daarna het nog eens te proberen. Dit kun je doen door de partitie tot (ongeveer) 100% te vullen en vervolgens alle bestanden naar een andere partitie kopieren.

Ik ben er inmiddels achter dat er iets mis is met die partitie… ik ga idd deze leeg halen en daarna formateren.

ik laat weten hoe het verder gaat.

Partitie is inmiddels helemaal leeg, echter het formateren duurt een eeuwigheid

22 uur en dan maar 3 blokjes verder… dit heb ik dus stopgezet.
een andere partitie leeg gemaakt en die geformateerd, ging snel (15 min.)

Wat kan ik nu doen om als nog die partitie (G) te gaan formateren…??

• via DOS (hoe vanuit XP in DOS opstarten (via F8… staat er volgens mij niet tussen))
  • andere programma? -> welke??
  • HD is overleden, zit gelukkig nog wel garantie op, maar is zo’n gedoe.

Met partition Magic heb ik de partitie proberen te formateren… ik krijg daar echter foutmelding 1551:

Error 1551. Partition Full, file %lu (%lu)

Terwijl er niks in de partitie te vinden meer is (ook alle verborgen files etc.).

Gevolg hiervan is trouwens dat windows de partitie als niet geformatteerd ziet, en ik van de partitie geen gebruik kan maken (ja of ik moet em eerst formatteren!!)

Ik zou je willen aanraden eerst de partitie die problemen vertoont te verwijderen. Dit kun je bijvoorbeeld met FDISK doen. Daarna de partitie opnieuw aanmeken en deze formatteren. Dit kun je prima met Windows doen, aangezien een Windows format niets anders doet dan een dos format. Zou dit nog problemen opleveren, dan vraagt dit toch om wat grover geschut… maar probeer het eerst zo maar eens!

Ok… moet ik Fdisc onder DOS runnen dan, of kan ik die partitie ook via PartitionMagic verwijderen? Onder DOS… hoe kom ik daarbij via WinXP

De Partitei heb ik trouwens nu weer bereikbaar gemaakt door deze ‘snelformateren’ in windows zelf.

Alles onder DOS doen. Eerst fdisk , partitie verwijderen , rebooten in msdos , partitie aanmaken , rebooten in msdos en format [drive]: /AUTOTEST

De /AUTOTEST optie scant elke bad sector op de partitie af. Dit kan gemakkelijk een halve dag duren als er veel bad sectors zijn.

Een msdos bootdisk haal je op www.bootdisk.com

Haalt het niet uit welke boot disc ik neem??

bv. Windows 98 SE OEM kan ik gewoon hiervoor gebruiken?

Ja hoor, dit kan prima!

Vertrouw trouwens niet blindelings op de autotest feature. Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat een sector na zulk een format als correct werkend beschouwd werd, maar dat uiteindelijk toch bleek dat de data erop niet leesbaar was. Het is wel een goed middel om uit te vissen of je harddisk beschadigd is.

Ok, vanavond ga ik ermee aan de slag!!

Met FDISK kreeg ik weinig voor elkaar omdat die alleen de eerst HD zag (met C,D en E partitie erop). Kan dit kloppen (alle partities zijn btw NTSF)…??
Maar met PQmagic voor DOS 6.22 kon ik wel alle schijven zien.

Ik heb zoals Mr. Belverdere beschreven gedaan, eerst partitie verwijderen, dan een herstart, partitie aanmaken, herstart, partitie formateren, herstart en daar na de partite (G) gecontroleerd op fouten -> middels partitionMagic voor DOS, er werden geen fouten aangetroffen op partitie G.
Echter wel op partitie F waren 2x ERROR 48 (Bad sector) te vinden, de overige partities geen fouten.

Ga vanavond dan ook deze partie leegmaken, en dan dezelfde stappen volgen.

Onder WinXP de new ingestelde partitie (G) weer proberen te formateren, dit gaat echter nog steeds niet.
Kan dit te maken hebben met partitie F ??

Verder heb ik trouwens nu last van dat wanneer ik XP afsluit dat het programma Rundll32 niet kan worden afgesloten… waar kan dit nu weer aanliggen?? :confused:

Ok hier ff de follow up van de thread…

• Harddisc probleem bleek dat 1 van de HD verrot was (mbv. DFT van Hitachi en Maxtor (powerblast?? 4.09) tools getest)… deze is inmiddels vervangen, alles werkt al een zonnetje en retesnel!! (klote bijkomst… 200 GB aan leuke spullen verloren (doordat de schijven als RAID stonden, en niet gemirrored!!))

• dat rundll verhaal… was één of andere spyware etc. mbv. Spybot S&D 1.3 en AdAware SE eraf geknalt!

tot zover!