Vaarwel trouwe vriend!

vbimport

Na 3 jaar trouwe dienst heb ik m'n Nokia5110 zijn verdiende rust gegeven.

Je deed nog altijd je best, maar de batterij maakte soms geen contact meer of de simkaart kwam al eens wat vaker los.

De knopjes waren ook niet meer leesbaar door het sms'n, maar ik wist ze uit ervaring perfect staan de laatste maanden.

Nu is het nog wat onwennig kennismaken met je vervanger; Ericsson T39m met T9-typsysteempje. En ook het schermpje en de knopjes vallen wat klein uit in vergelijking met jouw robuuste verschijning.
Misschien klamp ik me nog wel eens vast aan de oude tijden en zet ik je terug op je voetstuk, al was het maar voor heel even.
Maarja, de tijden veranderen en uiteindelijk zal ik de nieuwe wel aanvaarden zoals hij is.

Ik ga je missen.

Moge dezen Nokia een waardigh afscheid hebben.

Waar zou deze Nokia terrecht komen?

Wordt het de la?
Wordt het een mooi (nostalgisch) telefoon tasje?
Wat wordt het?

Van Nokia naar Ericsson? Heb je je dat wel goed overdacht?

Ik heb ooit eens de overstap van Siemens naar Ericsson gemaakt. Wat heb ik daar een spijt van gehad…!
Daarna ben ik naar Nokia gegaan. Dat was een hele opluchting!

Maarja, wie weet heeft Ericsson de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid wat verhoogt. In ieder geval was de T10s troep, en de 5110 een wonder van een foon…!

Moge hij zacht rusten!!

ik laat straks mijn nokia 8850 rusten
ik wil een t68i hebbe :eek:

Voor zijn laatste rustplaats is het inderdaad niet meer dan logisch dat hij in zijn gsm-hoesje van mij heen gaat.

Ik weet nog niet of ik hem op mijn nachttafeltje ga laten rusten. Misschien stop ik hem best voorlopig in het la’tje eronder, zodat ik niet elke keer geconfronteerd word met het pijnlijke afscheid. Later wanneer ik er vrede mee genomen heb, kan ik hem alsnog uit het la’tje halen, zodat hij steeds bij me is als ik ga slapen.

Die Ericsson was geen bewuste keuze hoor. Die lag hier al een tijdje, omdat Nokia nog geen tribands had en je die in de USA nodig had.

Maar het gemis van dat Nokia-gevoel was duidelijk te groot, want ik heb hem vandaag vervangen door een Nokia6210 :smiley:
Beetje vreemd zijn de twee “telefoonknopjes”. Een groene om op te nemen en een rode om in te haken. Bij de 5110 was dat gewoon 1 grote knop, zoals mijn zielsgenoten wel zullen weten :wink:
Maar verder komt het menu-systeem erg overeen met dat van zijn voorganger.

Ik ben er nog niet uit of die nieuwe Nokia een goede zaak is; enerzijds vergemakkelijkt dat de overgang, maar langs de andere kant is het misschien beter dat ik een tijd afstand neem van het verleden.
Nu heb ik wel ongeveer datzelfde gevoel, maar toch altijd weer dat besef dat het niet helemaal hetzelfde is.
Ik zou ook de dikke batterij van de 5110 in de 6210 kunnen stoppen, zodat ik terug wat meer diezelfde “feeling” krijg. Hoewel, zonder die antenne is die feeling toch sowieso anders hoor.
En bovendien, het getuigt van weinig respect om zijn batterij los te koppelen. Da’s eigenlijk een beetje moord hé.

Ach, tijd heelt alle wonden zal ik maar hopen.

Het morbide gevoel overvalt me om te wachten dat er bij jou thuis een computer(onderdeel) kapot gaat.

Hopelijk komt er dan ook zo’n mooi stukje in het forum :slight_smile:

Hmmm nu je het zegt, ik begin inderdaad ernstig te vrezen voor mijn keyboard.

Zoals mijn moeder me grootbracht in de boze wereld van koude sneeuw en opletten voor je oversteekt, zo is mijn IBM-keyboard altijd mijn begeleider geweest in de pc-wereld.

De sticker onderaan bewijst dat je reeds lang mijn bondgenoot bent in de strijd tegen weerbarstige pc-configuraties en bios-instellingen. Hij vermeldt namelijk de productiedatum; 24-10-1988.
Voor zover ik me kan herinneren, was je erbij vanaf mijn IBM 286. De Tandy die ik daarvoor had, had een speciaal keyboard.
Samen met mij heb je verschillende pc’s meegemaakt en ze allemaal overleefd;
286 16Mhz
386 33Mhz
486 SX25
486 DX33
486 DX2 66
486 DX4 100
P1 75Mhz
P1 133 Mhz
P2 266 Mhz
P3 500Mhz
P3 650Mhz
en nu vervolledig je het lijstje met m’n P4 1400Mhz

Daartussen heb je me ook geholpen bij “gelegenheidspc’s” waar wat aan scheelde en die terug in orde moesten gebracht worden. Heel soms liet je van je horen, maar dat was enkel het geval wanneer ik me op een onduidelijk moederbord vergiste en je verwisselde met de muis.

Vanaf 1990 kreeg je er trouwens een vriendinnetje bij; een 2-knops IBM-muis. Ook zij doet nog steeds voorbeeldig haar werk.

Je begon je loopbaan met een 286, 1MB RAM zonder harde schijf en met twee floppy’s. En aan het einde van je carrière beschik je over een P4 videomontagePC met 768MB RIMM, totaal 150Gb HD (scsi 10.000rpm), scsi CDROM & CDR, DVD-player en een ATI Radeon 8500.
Maar jij bent steeds dezelfde gebleven. Velen verweten je een gebrek aan stijl. Maar jij hebt tenminste karakter. In vergelijking met de “fluwele zachtheid” van een cherry, voelen jouw knopjes wat kil aan, maar dat past net bij je zakelijkheid en drang naar prestatie.

Bij deze wil ik me ook verontschuldigen voor mijn oneerbiedig gedrag soms. Want ik heb je niet altijd even vriendelijk en zachtaardig behandeld. Telkens die knulletjes van een of andere Fifa-versie een foute pass gaven, kreeg je onterecht een ram, waarbij menig ander toetsenbord het zou begeven. Maar zelfs je teer uitziende voetjes hebben het uitgehouden.

Een windowsknop heb ik nooit aan je gemist. Die zou ik toch niet gebruiken en als ik er al op zou drukken, zou het op een onvoorzien moment zijn in een of andere 3D-shooter. (waarna je waarschijnlijk weer een ram zou krijgen). En een EURO-toets? Who needs it anyway?

Maar uiteindelijk zal ook jij moeten plaatsmaken voor een opvolger. De logitech cordless bureauset met bijhorende muis liggen al klaar. Ik ben er nog niet toe gekomen om ze uit de doos te nemen, omdat ik me kan inbeelden dat het voor jou geen leuke ontmoeting zal zijn. Daarom zal ik je (hopelijk) een dienst bewijzen door je in de hobbykamer te laten uitbollen zoals je begonnen bent; aan een 286.

Originally posted by Mr. Belvedere
Moge dezen Nokia een waardigh afscheid hebben.

Amen :smiley:

Originally posted by Wannes
[B]Hmmm nu je het zegt, ik begin inderdaad ernstig te vrezen voor mijn keyboard.

Zoals mijn moeder me grootbracht in de boze wereld van koude sneeuw en opletten voor je oversteekt, zo is mijn IBM-keyboard altijd mijn begeleider geweest in de pc-wereld.

Maar uiteindelijk zal ook jij moeten plaatsmaken voor een opvolger. De logitech cordless bureauset met bijhorende muis liggen al klaar. Ik ben er nog niet toe gekomen om ze uit de doos te nemen, omdat ik me kan inbeelden dat het voor jou geen leuke ontmoeting zal zijn. Daarom zal ik je (hopelijk) een dienst bewijzen door je in de hobbykamer te laten uitbollen zoals je begonnen bent; aan een 286. [/B]

May he rest in peace.

Van stof zijt gij gemaakt en tot stof zult gij wederkeren.

Amen

Originally posted by Wannes
[B]Hmmm nu je het zegt, ik begin inderdaad ernstig te vrezen voor mijn keyboard…

… Daarom zal ik je (hopelijk) een dienst bewijzen door je in de hobbykamer te laten uitbollen zoals je begonnen bent; aan een 286. [/B]

:frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :slight_smile:

Lol! Mooi geschreven (beide stukjes)!

:smiley: