Usb

vbimport

mijn voorste usb poorten werken niet nochtans zijn ze op m’n mobo aangesloten kan iemand helpen

Wat ik nu ga zeggen klinkt waarschijnlijk erg bot, maar in feite hoef je maar 1 ding te doen: ze aan te sluiten! Althans… dat kan wanneer je moederbord er ondersteuning voor biedt. Veel moederborden hebben aansluitingen om interne USB apparatuur (waar deze poort ook onder vallen) aan te sluiten. In het boekje van je mobo kun je vinden waar en hoe deze aangesloten dienen te worden.

Weet je niet wat en hoe, post dan even wat meer info over je systeem (merk + type mobo en behuizing).

ze zijn aangesloten op mijne mobo (abit sg-71) m’n case is een tybotech 6061 (die verkopen ze niemeer) met vanvoor 2 usb poorten en int bios vind ik ook niets

kan er niemand helpe?

Niet ongeduldig worden, het forum zit vol met vrijwilligers, dus soms moet je even wachten op een antwoord :wink: Ik kan jou spijtig genoeg niet helpen.

Sorry, niet goed gelezen (woordje nochtans gemist).

Is het wellicht zo dat de stekkertjes van de frontale USB bussen bestaan uit allemaal losse busjes (ipv 1 bus waar alle kabels inzitten)? Zoja, dan kun je eens controleren of deze wel goed zijn aangesloten. Het komt wel eens vaker voor dat dit fout aangesloten is; ook bij computerzaken doet men dit graag fout.

In het boekje van je mobo kun je zien waar iedere pin van de interne USB connector voor staat. Je kunt dan op het opschrift van het busje kijken (althans, ik ga er even vanuit dat je busje een opschrift heeft) waar dat busje voor staat en zodoende controleren of alles goed is aangsloten.