USB Lacie 250GB FAT32 converteren naar NTFS

vbimport

Waarde leden,

Onlangs heb ik een 250 GB Lacie USB HD aangeschaft en daar al ca. 50 GB audio files op opgeslagen. Bij de ingebruik name had ik niet voorzien dat ik tegen files groter dan 4 GB aan zou lopen, maar enkele TrueImage disc images kan ik er nu niet op kwijt :frowning: Ik heb elders niet 1,2,3 ruimte om de audio veilige te stellen.

Enkele vragen:

1. Kan ik nu zonder gevaar voor data/audio-verlies op deze USB drive een conversie uitvoeren naar NTFS ?
  2. Hoe doe ik dat het veiligste vanuit Windows2000 ?

Alvast bedankt voor reactie en hulp

Gerald Jansen

Dit kan je zonder probleem doen zonder data verlies met partition magic.

Snowie, bedankt voor de tip. Ik had al gezien dat het me met Acronis Disk Director 9 niet ging lukken. Ik blijf een dergelijke conversie doodeng vinden en probeer eerst alle data naar andere schijven te kopieren.

Da’s een heeeeeeeel erg goed idee! Alhoewel deze tools allemaal claimen snel, simpel en veilig te zijn, is het in de praktijk maar al te vaak gebleken dat er toch nog heel wat mis kan gaan. Meestal gaat het goed, maarja… je zult maar net die pech hebben.

Mag ik je een tip geven? Gezien je schijnbaar in de mogelijkheid bent om alle data op die USB schijf naar andere schijven te kopieren, heb je geen behoefte aan een partitietool als PM oid. Je kunt dan beter de boel simpelweg opnieuw inrichten ipv op deze manier gaan rotzooien. Het zal je niet veel meer tijd kosten en is veiliger (tools als PM kunnen smerige truukjes uithalen waardoor je in de toekomst problemen zou kunnen krijgen). Je hoeft tevens geen software aan te schaffen, dus het is nog goedkoper ook. Sounds like a plan to me :slight_smile:

Is helemaal volgens jouw plan verlopen :flower: Mooie foto’s trouwens.
Gewoon vanuit de Win2k omgeving de USB schijf opnieuw geformateerd, nadat ik alles op verschillende systemen had kunnen parkeren. Gelukkig geen stroomstoringen gehad…

Mooi dat het wekrt… en bedankt voor de pageview :stuck_out_tongue: