Usb joystick

vbimport

Ik heb een ms plug and play joys met een usb stekker. Toen ik hem voor de eerste keer in mijn usb poort stak herkende windows mijn joystick en volgde een normale installatieprocedure. Mijn joystick werktte perfect maar soms als ik mijn computer opzet herkent windows mijn joystick niet en doet alsof er geen is ingeplugd. Als ik hem dan herstart dan kan hij weer wel werken. Hoe kan ik dit voorkomen ?
Thankx

Overstappen op een ander besturingssysteem dan Windows zou een erg flauw antwoord zijn :wink:

Helpt het als hij in eerste instantie niet herkend wordt en je de USB joystick in een andere USB poort aansluit?

Welke versie van Windows betreft het en welke andere USB devices heb je? Wordt er in apparaatbeheer nog iets vreemds (uitroeptekens) weergegeven?

soms helpt het soms ook niet, dat is het vreemde van de situatie. ik heb ook via bios mijn usb poorten uitgeschakeld herstart en dan weer ingeschakeld dan gaat ie weer tot ik een paar keer mijn computer heb uitgeschakeld en terug opgestart heb. ik moet dus hopen als ik mijn computertje opzet dat mijn joystick werkt, da’s nogal frustrerend. Koop je een joystick waar je denkt geen problemen mee te hebben en dan dit. Volgende keer koop ik een trustmaster. Als de Xbox ook zo gaat zijn dan koop ik hem niet.

Greetz van weeral een gefrustreerde windows gebruiker.

Heb je je USB poorten in je BIOS ook van een IRQ voorzien? Zonee, doe dat dan eens. Dat kost je wel een IRQ maar wellicht is het de oplossing!

Lijkt zoals DN al zei op een IRQ prob ja! Kijk die eens na dus.
Tjek of de plug goed erin zit!

PS. ik zou niet voor een Trust gaan!

dat had ik nou precies hetzelfde met mijn Microsoft Intellie Mouse USB soms als ik de computer opnieuw had opgestart werkte dat kut ding niet en toen heb ik me maar een Logitech draadloze muis gekocht is ook USB maar er zit zo’n convertertje bij USB->PS2

Ik heb m’n Logitech USB muis sowiezo al in de PS/2 gepropt, weer een USB over hè! :wink: En waar zou je anders die PS/2 voor gebruiken?!