Usb adsl modem onder xp

vbimport

Ik heb een alcatel usb speed touch modem. Alleen lijkt windows xp het apparaat niet helemaal als een modem te zien. Hoe stel ik in xp in dat hij die modem moet gebruiken voor mijn internetverbing?
:confused:

dat zou kunnen, ik krijg internet ook via me netwerkkaart en is dus ook niet te zien via “My computer/System Properties/hardware/device manager” staat wel netjes tussen de network adapters. dus ik zou eens kijken Universal Serial Bus Controllers, misschien staat ie daar tussen.

wat je ook ffies kunt proberen is :

“Start / Control Panel / Network Connections” misschien zie je dan “Local Area Connection” (weet niet zeker of je dat ook ziet als je connectie via een USB verbinding hebt) klik vervolgens op dit icoontje en je ziet je “verkeer” (send/recieved)

je kunt natuurlijk ook ffies nieuw hardware laten detecteren, soms is het zelfs nodig om EERST het software en dan pas het hardware te installeren (heb ook voor 1 dag USB netwerkje gehad)

succes

Ik gebruik dezelfde modem met Windows XP, en ik moet zeggen ik heb er geen problemen mee.

toen ik XP installeerde was de modem aangesloten.
toen ie achter de drivers vroeg heb ik gewoon de cd ingestoken en hem getoond waar ze staan.

en voila hij werkt, in W98 stond er altijd “verbonden met 1.120.000 bytes/s” en nu staat er “connected at 1.1Mb/s”

oja, als ik kijk bij modems staat er geen, de modem staat bij “my network places”

momenteel surf ik met windows xp. Ik heb gewoon een dial-up verbinding aangemaakt i.p.v. de speciale voor adsl, en geen telefoonnummer ingevoerd, dit werkt dus.

Joepie de poepie!
(bij mij werkt-ie ook!):stuck_out_tongue: