Usb adsl modem kapuut?

vbimport

Ik sinds geruime tijd een laptopje (toshiba), en heb me daar een usb adsl modem voor gekocht van het merk topcom, nl de webracer 850
en heb er tot op de dag van heden nog niet veel plezier van gehad.

Bij die modem zit ook zo'n programmatje dat je snelheid aangeeft, normaal is dat 128/1120 (upload/download) maar op een gegeven moment daalde dat tot 16/32
Ik daarmee naar de compu shop geweest, hadden ze hem daar opgestuurd naar topcom, bleek dat ie defect was en er niks meer aan te doen was. Hoe het defect er was gekomen wisten ze me niet te vertellen. Heb ik terug een nieuwe modem gehad van het zelfde merk. En nu 3 dagen later, heb ik hetzelfde probleem aan de hand.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen want als dat een productie fout is amai zenne :p, maar kan het niet zijn dat rmm men laptop die modem overhit ofzo ??
Alleszins zit ik weer met de poepers... hij wordt nog wel altijd gedekt door garantie maar toch , als je om de 3 dagen naar de computer winkel moet om hem in te wisselen, fijn is anders.

Of is het misschien toch beter om uit te kijken naar een ander merk van adsl modem ??

Een review van jouw ADSL modem kan ik niet zo 1-2-3 vinden. Of er dus een probleem bekend is met dit apparaat is moeilijk in te schatten.

Persoonlijk zou ik het modem nog 1 kans geven. Probeer dit echter via je dealer te spelen: zij sturen jouw apparaat op en jij krijgt van hen zolang een nieuw apparaat mee naar huis. Doet dit apparaat na een bepaalde tijd weer vreemd, dan denk ik dat het tijd is voor een alternatief product.

Ik ga er hier trouwens wel vanuit dat softwarematig en hardwarematig alles correct is geconfigureerd. Aangezien de problemen bij jou telkens na verloop van tijd de kop opsteken verwacht ik wel dat de configuratie ok is!