Usb aanlaten

ik heb een mp3speler die je moet opladen via de usb/van de pc, maar om nou de pc 2.30 uur aan te laten zie ik ook niet zo zitten kan ik niet de usb zo instellen dat hij aanblijft terwijl ik de pc uitheb??

Hai,

Voor zover ik weet is het pc uit dus ook USB uit. Er blijft wel wat stroom op je mobo staan maar daar blijft het bij. Het wordt niet naar je USB poorten gestuurd.

mzzl Dúnedain

Nee, voor zover ik weet bestaat zoiets niet. Het zou technisch wel mogelijk zijn, maar ik denk niet dat iemand daar veel heil in ziet.

Wat je dan kunt doen? Indien jouw USB speler niet over een alternatieve oplaadmethode beschikt (mijn Sony heeft naast de mogelijkheid via USB ook een externe adapter erbij), kun je ook een USB charger kopen. Dit is in feite een transformator (van 220V -> 5V) wat middels een USB stekker apparaten van stroom kan voorzien. Deze apparaatjes worden veelal gebruikt om mobiele apparaten mee op te laden wanneer er geen andere mogelijkheid is.
Zie hiier voor een voorbeeld: http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/pc/pc_usbpower.htm

Op de USB-poorten van mijn PC staat wel degelijk spanning als 'ie uit staat (het controle-LEDje op m’n USB-hub blijft branden), alleen als de stekker eruit is of de uit-knop op de achterkant van de kast wordt omgezet gaat het LEDje op de USB-hub uit…

ik betwijfel echter of het genoeg is om een apparaat op te laden

Da’s idd een ATX functie om mbv USB apparatuur het systeem in te kunnen schakelen (bijv via het toetsenbord).

niet een ACPI functie ipv ATX Functie? maar weet niet hoeoud je moederbord is maar de meeste blijft op de USB poorten mits onboard spanning staan ik denk dat jij een PCI kaartje hebt gekocht en op die PCI sloten blijft geen stroom staan of beter gezegt te weinig,

heb je wel onboard USB moet je eens naar je bios gaan en kijken onder power saving of hier niet iets te vinden is met betrekking tot USB

Euh nee ik dacht dat het in feite een ATX functie is. Het kan wel goed zo zijn dat ACPI het daarna overneemt.

Ik heb overigens geen PCI USB kaart, alleen de onboard. Bij mij blijft er ieg geen spanning op staan, dat heb ik zonet nog eventjes getest. Mijn BIOS heeft ook in het PowerSaving/APM/ACPI menu geen instelling voor USB apparatuur. Mijn bord is nog geen jaar oud (MSI K8V NEO2 FIR).

dat is raar, ook geen wakeup on USB ring of iets in die richting, heb hier een ASUS A8NE bordje en daar blijft de stroom wel op staan

Ja ik heb hetzelfde bordje en bij mij blijft de stroom er ook opstaan. Maar er is wel een mogelijkheid (dacht ik toch) om de stroom af te zetten. De stroom blijft trouwens alleen aan op mijn muis en keyboard. Die zitten in de ps2-uitgang, allebei weliswaar met een omvormer (of hoe noemen zulke dingen ook alweer?) Van USB naar ps2. Ik heb ook een modem aangesloten op de USB-poort en die gaat wel uit. Maar als ik bijvoorbeeld mijn muis aansluit op een USB poort dan blijft die ook branden. Het heeft volgens mij iets te maken met de legacy-instellingen voor USB in je bios

eehhhmm, in de bios had ik al gekeken voordat ik deze vraag stelde, maar mijn pc is nog van de oerknal :S dus ik weet niet of ik dat hiermee kan