Uploaden op school

vbimport

Ik zit nu sinds kort op een mijn vervolgopleiding na het voortgezet onderwijs en heb nu dus een hele snelle internetverbinding tot mijn beschikking :smiley:

Nu is even mijn probleem of ik dat wel kan doen zonder dat ik er gedonder mee krijg want dat wil ik nu eenmaal niet :slight_smile:

Dus hoe kan ik dat het beste doen en is het wel verstandig om te doen en zijn er ook mensen die er ervaring mee hebben?

Ik denk eigenlijk wel dat je er gedonder mee krijgt, alhoewel?

Als je een toffe docent hebt ofzo, of weet ik veel hoe dat op hbo zit, dan mag het denk ik wel. Maar zouden ze dat erg streng monitoren? Lijkt me wel, want als ze opeens over datalimiet (als ze die hebben) zitten, zijn ze denk ik niet blij…

Hoi,

Uploaden op school kan vrij makkelijk ga in je browser naar je connectie settings en tik die gewoon over in de settings van je FTP-client!

Maar vertel eens op welke school je zit en welk niveau je doet mbo/hbo/univ?

Alle universiteiten en enkele HBO’s in Nederland hebben een SURFnet aansluiting van enkele Gbit/s per seconde dus daarbij hoef je niet bang te zijn voor een download limiet!

Alleen hebben kleine HBO’s en MBO’s vaak gewoon een huurlijntje en dan is het inderdaad slimmer om niet in eens een 24/7 te gaan uploaden maar wat rustiger aan te doen!

Of als je inlogt met een eigengebruikers naam op een pc op die school zou je eens moeten proberen onder een andere naam in te loggen of totaal niet in te loggen zodat ze er niet achter kunnen komen dat jij het was.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :slight_smile:

Originally posted by Sorcerer
[B]Hoi,

Uploaden op school kan vrij makkelijk ga in je browser naar je connectie settings en tik die gewoon over in de settings van je FTP-client!

Of als je inlogt met een eigengebruikers naam op een pc op die school zou je eens moeten proberen onder een andere naam in te loggen of totaal niet in te loggen zodat ze er niet achter kunnen komen dat jij het was.

[/B]

De school is supergroot en er staan mass’s pc’s met internet dus ik denk dat ze wel een snelle verbindig hebben.

met die ftp settings dat houdt natuurlijk ook in dat ik kan gaan internetten achter de proxie van school he :stuck_out_tongue:

En ja dat inloggen doe ik met een gebruikersnaam maar soms als je op cancel drukt dan kom je er ook wel in maar dan kun je alleen geen toegang krijgen tot je deel van je netwerk schijf :frowning:

Ok, dan zit je waarschijnlijk op een hogeschool of univ!
Maar op welke school zit je precies!

En natuurlijk kun je ook achter de proxie van school internetten!
Maar gewoon een ftp proggie in de share van je netwerk laden is veel leuker!

Maar gewoon een ftp proggie in de share van je netwerk laden is veel leuker!

Hoe bedoel je dat precies :confused: Kan ik dan bijvoorbeeld gewoon flash-fxp installeren op de pc en dan gaan uploaden

Of bedoel je het anders?

Als ik weer eens wat leuks heb (geen idee hoe ik eraan moet komen met een 56k :frowning: )zal ik wel eens een pub maken :stuck_out_tongue:

00oooh n00b,

Je zit op de Ut- in Twente he, Gewoon proberen :slight_smile:
Als het goed is kan ik je volgende week wel die snelle Proxy regelen :smiley:

Originally posted by Pyromaniac
[B]
Hoe bedoel je dat precies :confused: Kan ik dan bijvoorbeeld gewoon flash-fxp installeren op de pc en dan gaan uploaden

Of bedoel je het anders?

Als ik weer eens wat leuks heb (geen idee hoe ik eraan moet komen met een 56k :frowning: )zal ik wel eens een pub maken :stuck_out_tongue: [/B]

Nee, als het goed is heb je een netwerk share als je daar nou eens serv-u op installeert dan heb je je eigen ftp!

En als je op de UT-Twente zit moet je eens vriendjes worden met iemand op de campus, daar hebben ze wel leuke internet-verbindingen.

Nee, als het goed is heb je een netwerk share als je daar nou eens serv-u op installeert dan heb je je eigen ftp!

ja dat zou ik in principe kunnen doen. Nu heb ik alleen als nadeel dat ik maar iets van 30mb ruimte heb op het netwerk :frowning:

Ik heb nu wel een manier gevonden hoe ik kan inloggen zonder mijn naam en alles in te hoeven toetsen, dus het uploaden kan ik al wel :smiley: Alleen zei die gast dat die over 10mb een half uur deed en als dat dus waar is dan vergeet ik dit wel allemaal weer :frowning:

Maar 30mb in je netwerk share???

Heb je geen share van heel je opleiding of zo?
Dat hebben ze meestal en dan kun je daar iets van 100 Gb kwijt, zo heb ik ook al heel wat servertjes gedraaid! :slight_smile: