Uploaden Illegaal?

vbimport

Ik haal regelmatig een film van een ftp server, dacht dat het nu wel eens tijd werd om zelf eens een film te uppen.
Ik heb alleen nog een aantal vraagjes, hoe illegaal is uploaden?
in welke mate ben je te traceren en wat kunnen eventuele acties zijn van mods van de server waar je naar upload.

M.a.w wat zijn de risico’s van het zomaar uploaden van een illegaal geripte film naar een willekeurige ftp?

Melch

Zoek even in dit forum, deze vraag is al een keer eerder beantwoord :wink:

Uploaden an sich is niet per definitie illegaal…ligt eraan wat je upload (dat kan illegaal zijn) en waar je het upload…juridisch gesproken.

Is ooit een redelijke thread geweest waar met een voorbeeld over een boek op een tafel in een huis met een open deur is gebruikt…

Inderdaad, je kan beter even zoeken…

Maar omdat ik het niet kan laten: er kleven vrijwel geen gevaren aan. Misschien als je op een server komt van fbi of microsoft of weet ik veel, maar weinig bedrijven met t3 lijnen zullen echt actie ondernemen. Het enige wat de systeembeheerders vaak doen is als ze een upload ontdekken, wachten tot deze klaar is, zelf de stuff pakken, en dan alles verwijderen :slight_smile:

Sja tis tuurlijk vrij duidelijk als je illegale shit upload dat het illegaal is!..maarja then again…als het nou een backup is die je even ergens neerzet…sja dan hoor je mij niet zeggen dat het illegaal is…maar of andere dat ook vinden…(anderen = BSA en consorten) :stuck_out_tongue:

Overigens…ik heb even gezocht en de topic gevonden die ik eerder bedoelde:
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=32003&highlight=illegaal

En er is een verschil tussen het al dan niet legaal zijn, wat een juridisch concept is, en het ervoor opgepakt worden (waar de pakkans een grote rol speelt, samen met de kosten van een dergelijke procedure afgezet tegen de schade die erdoor geleden werd/wordt).

Softdrugs is ook nog steeds illegaal…volgens de letter van de wet, echter de gemeenten passen een bepaald gedoogbeleid toe (maar dat is weer heel ander verhaal en staat helemaal los van deze vraag)