Upgrade

vbimport

Hoe kan ik mijn pc'tje het best upgraden, dus het meeste effect voor het minste geld ?
Nu heb ik een P II 350, VooDoo2, 64 MB RAM

Greetz
VDM

Lookin' down and say :
you really suck babe...
VDM

Je kan het beste meer ram in je computer doen bijvoorbeeld 128mb of 256mb dit verschil is echt gigantisch dat heb ik wel gemerkt. Het nadeel hiervan is dat op het moment RAM erg duur is, ik zou hier dus nog even mee wachten. Ik denk persoonlijk dat het het slimst is om nog twee maanden te wachten tot de RAM prijzen weer wat dalen en dan meer RAM te kopen en als je veel spellen speelt een GeForce 256. Als je liever meer processor snelheid hebt is het een goede optie om een dual celeron 500 in een abit moederbord te doen. Dit scheelt heel veel geld vergeleken met een PIII.

Succes,
Djewst

He VDM, TheScape is back. Je kan natuurlijk ook je computer overklokken, maar je loopt dan wel een risico. En ga je nog een extra 3d kaart kopen? We hebben eindelijk kabel dus men zal mij hier een stuk vaken zien.

TheScape

Yo djewst, hoeveel gaat dat grapje wel niet kosten man!
Greetz…

Hitbits is taking you to a second sky!

Wat is een GeForce 256 ??

Greetz (and TNX)
VDM

Well, if you go for the cpu upgrade it will cost you approximatly f900,-. Although you could also go for a dual celeron 366 and overclock them both at 550 and then you’ll have a bang for the buck for only f500,-.
Regarding the GeForce 256 upgrade (wich is the next generation NVIDIA chipset for 3D-accelerator cards) you will spend a lot more money, I think about f600,- for the GeForce and 400 for the RAM.
I agree with you if you mean to say that that is a lot of money Pathfinder, however that is always been the case when you upgrade.
Finally I want to say that I don’t think it’s wise to upgrade right now. RAM is too expensive, the newest available 3d-accelerators aren’t worth the money and upgrading from a PII 350 to an PII 550 won’t make al that of a difference without upgrading the rest. (your computer is as fast as your slowest component).

Djewst

Woops, ik zat niet op te letten en heb per ongeluk in het Engels gereplyed, nou ja jullie begrijpen het wel.

vraagje de geforce 256 heeft zijn eigen processor dus maakt het erg uit als je hem op een p266 zet en een p500 ?

Nee, het maakt niet uit of je de GeForce in een P266 of P500, althans niet zo gek veel. Natuurlijk is 'ie dan wel iets sneller, maar niet veel. Daarom raadde ik deze kaart ook aan omdat als je voornamelijk spelletjes speelt deze upgrade veel zin heeft.

Djewst

Als je de resultaten zelf wilt zien van de GeForce moet je even kijken op www.sharkyextreme.com hier hebben ze al een ‘review’/‘benchmark’.

Als je extra ram in je pc’tje stopt, maakt het dan uit of het verschillende dimm’s zijn ?
Ik bedoel wel SD-RAM zoals ik nu heb, maar bijvoorbeeld 2x 128 erbij ???
(nu zit er 1x 64mb in)

Greetz
VDM

Nee, het maakt niet uit of je Dimmetjes van verschillende grootte in je pc doet. Let er natuurlijk wel op dat ze allemaal ‘ECC’ of niet ‘ECC’ zijn en dat ze allemaal 100Mhz zijn.

Djewst

De Geheugenmodulekes zijn op den moment wel niet echt goedkoop. In Belgie betaalt men tussen de 10000 - 20000 Bef voor 128 MB SDRAM

Hoeveel is dat in gulden ???

Greetz
VDM

ik geloof dat je dat door 20 moet delen zo dat wordt 10000 frank is 500 gulden tot 1000 gulden klopt ongeveer toch wel ?

500,- to 1000,- gulden lijkt me wel erg veel richard, ik denk dat je rond de 500 blijft zitten.

TheScape

Even over degenen die adviseren een dual Celeron erin te zetten: WINDOWS KAN NIET MET TWEE PROCESSOREN WERKEN! Tenminste, de meeste applicaties kunnen hier niet mee overweg. Als jij dan een spelletje speelt, heeft je ene processor het retedruk, en de andere valt in slaap. Dit heeft dus totaal geen zin. Koop dan een AMD Athlon ofzo.

LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LAL LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LLA LA LAL LA LA LA

Goddam I hate not understanding a post

Love ya all… eh