UPC komt met internetsharing-abonnement voor Chello

vbimport

UPC komt met internetsharing-abonnement voor Chello

Op dit moment is het nog verboden een chello-abonnement voor meerdere computers te gebruiken.
Consumenten met een thuisnetwerk zijn dan ook officieel verplicht voor elke PC een aparte
Chello-aansluiting aan te schaffen. Aangezien hier een behoorlijk prijskaartje aan hangt zijn er naar mijn
weten veel Chello-gebruikers die deze regel hierdoor niet volgen, en gewoon via een server het hele
netwerk van een internetverbinding voorzien.

Ergens in de loop van het jaar zal het mogelijk zijn een iets duurder abonnement te nemen, waarbij het wel
toegestaan is het thuisnetwerk erop aan te sluiten. Kortom, een soort combinatie van consument en
zakelijke gebruiker. Ik betwijfel alleen, of veel mensen gebruik van dit abonnement zullen maken. Gezien de
vele programma’s die een ‘achterliggende’ computer onzichtbaar maken, zal de gemiddelde zuinige
Nederlander het naar mijn verwachting niet de moeite vinden een duurder product aan te schaffen:

Volgens UPC-perswoordvoerder Joe Simmons werd tot nu toe het beleid gevolgd van één pc per
aansluiting “omdat het om een consumentenproduct gaat”. Wie meer pc’s wil aansluiten ziet zich
genoodzaakt een zakelijk abonnement te nemen - wat aanzienlijk duurder is dan een
consumentenabonnement. Nu er in steeds meer huishoudens meerdere pc’s en vaak ook een spelcomputer
staan wil UPC daaraan tegemoet komen met “een duurder product dat de mogelijkheid wel biedt om een
verbinding te delen.”

Wanneer dit product gaat komen en hoeveel het gaat kosten kon de woordvoerder nog niet zeggen. Het
moment van introductie hangt ook af van de uitslag van een discussie over verbindingssnelheden die nog
gaande is tussen UPC en de Consumentenbond, aldus Simmons. Over de prijs kon ook al niks gezegd
worden “omdat de marktanalyses nog gaande zijn”.

http://www.tweakers.net/nieuws/16949

Eerst abonnementsprijs verhogen om zogenaamd service te verbeteren (heb nog nooit zoveel disconnects gehad als vandaag) en dan nu weer iets nieuws vinden om geld uit de zakken van de consument te kloppen.

Het gaat natuurlijk om die onschuldige en onwetende klant, want de rest weet waar ze de software moeten downloaden om het nu ook (ongemerkt) te kunnen gebruiken, meerdere PC’s op 1 Chello aansluiting.

Persoonlijk vind ik dat ze een verdergaande differentiatie moeten doorvoeren, light-user abonnementen en heavy-user abonnementen en dan nog speciale features die je als een soort pluspakket kunt nemen.

Maar ja, daar denken ze niet aan, want stel je voor dat ze goedkopere pakketten moeten aanbieden…stel je voor :wink:

Ten eerst wie gaat het controlleren dat jij een netwerk draait op Chello. Chello zelf nou dan zijn ze wel stom bezig. De Abonnee word bijna verboden om op het netwerk scan of andere shit uit te voeren. En Chello of UPC zou even gaan controleren hoeveel computer er nou aan hun netwerk hangen per aansluiting. Dat is toch krom!!

En waar in de algemene voor waar staat vermeld dat het niet mag.

Dus jongen wat doen wij gewoon. Netwerk plaatsen op Chello internet aansluiting. En geen gezeur van de die eikels.

Ik heb dus net kabel van Chello, en f 99,-- vind ik al meer dan genoeg, ik ben echt niet bereid om meer te betalen. Gelukkig zit ik niet in zo’n probleemgebied. Kabelinternet is hier net een paar weken, en niemand heeft het en daardoor heb ik altijd wel 150 kb/s. En niemand in deze buurt neemt het waarschijnlijk (bejaarden :))

pffff wie neemt nou zo`n abo ?
chello kan toch niet controleren of jij aan een netwerkje hangt als je het goed doet tenminste…

grr vieze-geld-uit-de-zak-kloppende-hoeren
Laat ze het geld dat ze hebben eens investeren in goede verbindingen!

Wat is dat toch steeds voor gezeik over dat UPC. Ik weet niet welke schijterds het niet aandurven om een Chello abonnement in hun netwerk te hangen maar ik ken alleen maar mensen die dat wel doen. En ik ben nog NOOIT iemand tegengekomen die daardoor problemen met UPC heeft gehad. OK, het staat misschien in de voorwaarden maar er wordt echt niet op gecontroleerd. Ze gaan pas moeilijk doen als je gigantisch veel bandbreedte in beslag gaat nemen.
Maar dat is mijn mening…