UPC gaat illegaal gebruik van Chello aanpakken

vbimport

UPC gaat illegaal gebruik van Chello aanpakken

UPC heeft laten weten het illegale gebruik van Chello niet langer te tolereren. UPC vermoedt dat er honderden huishoudens illegaal zijn aangesloten op het netwerk.

Eén en ander wordt gerealiseerd met behulp van de verouderde Terayon kabelmodems. Veel van deze kabelmodems zijn in het verleden niet ingeleverd en worden nu door hobbyisten misbruikt om kosteloos Chello in huis te halen. UPC gaat door middel van stoorsignalen de niet betalende gebruikers dwarszitten, en biedt wanneer deze gebruikers de storing melden bij de helpdesk hen de keus: òf betalen òf afgesloten worden.

UPC heeft ontdekt dat de modems nu overal opduiken en aangesloten worden door niet-geregistreerde internetgebruikers. Daardoor loopt het bedrijf veel inkomsten - een maandabonnement kost bijna 100 gulden - mis. “Gebruikers worden steeds creatiever in het aansluiten van die dingen,” weet Simmons. “Er blijkt zelfs al stevig in gehandeld te worden.” Provider Chello gaat de illegale gebruikers de komende maanden het leven zuur maken. Vanuit de diverse centrales, waar deskundigen precies kunnen bepalen vanuit welk pand via de kabel wordt ge-internet, wordt een “irritant, doorlopend signaal” naar de niet-geregistreerde gebruiker teruggezonden. Klagers, die zich via de help-desk van Chello melden krijgen dan de keus: of betalen of afgesloten worden.

http://www.tweakers.net/nieuws/16750

Terecht, kan niet anders zeggen.

Dacht even dat het om andere zaken ging (downloaden van illegale zooi), maar mensen die zonder te betalen gebruik maken van Chello belasten het netwerk waarvoor de betalende gebruikers (zoals ikzelf) voor opdraaien.

Als die gebruikers zouden betalen, dan had misschien het abonnementsgeld niet omhoog gehoeven…denk daar maar eens over na.

Ik schok wel even,

Maar gelukkig gaat het niet om de Warez Scene…
En over dit artikel…

Terecht,

Wij moeten er duur voor betalen, terwijl die anderen illegaal het netwerk aftappen. Dit gaat ten koste van onze snelheid,

Dus mensen: KAPPEN

aan de ene kant hebben ze groot gelijk dat ze die mensen aan willen pakken ze missen hoop inkomsten maar aan de ander kant waarom het zo duur moet zijn terwijl er in andere landen niet betaald hoeft teworden daar word je betaald om internet op tegaan …

Ik dacht dat ze mensen gingen pakken die hem uncapped hadden maar dan is het goed…

Let wel op ik heb geen chello maar wil dit wel dit is echter een toekomstdroom die waarschijnlijk voorlopig niet zal uitkomen :frowning:

ik schrok ook ff…ik dacht dat ze mensen die warez downloadden gingen aanpakken…
maar dit vind ik terrecht…
meerdere computers aansluiten via een netwerkje vind
ik dat wel moet kunnen vind ik maarja…
als je het goed doet kunnen ze daar nooit achter komen…

Daar komen ze idd niet achter ennuh dat is idd geen probleem aangezien je je eigen bandbreedte opdeelt!

Originally posted by Dee-ehn
Daar komen ze idd niet achter ennuh dat is idd geen probleem aangezien je je eigen bandbreedte opdeelt!

klopt maar toch mag het niet…

Dat weet ik want dat kost ze weer geld omdat ze dan niet het geld krijgen van meerdere gebruikers op 1 lijn…

is dat binnen hetzelfde huishouden op hetzelfde modem niet iets van 40,- per maand ofzo ?

Hmmmm bij Essent is het geloof ik een tientje per user per maand extra!

Originally posted by Dee-ehn
Hmmmm bij Essent is het geloof ik een tientje per user per maand extra!

Ja dat klopt dat heb ik laatst gehoord van essent. De aansluitkosten zijn dan 25,- hoger waar is dat voor, weet iemand dat?

Originally posted by Pyromaniac
[B]

Ja dat klopt dat heb ik laatst gehoord van essent. De aansluitkosten zijn dan 25,- hoger waar is dat voor, weet iemand dat?

[/B]

Kan je niet beter ADSL nemen kan je zoveel er opaansluiten zonder dat je extra hooft tebetalen.

Gr cord