-= Unreal & Win2k =-

Unreal hangt vast bij mij soms na 30 min en soms ook na 2 uur. De tijd dat hij hangt is heel verschillend.
Ik heb ene amd 1400 en een geforce 2 Gts & win2k.
Het beeld blijft bevriest gewoon en ik kan niets anders doen dan te rebooten (aarrg, haat rebooten). Ik heb de nieuwste dirextx voor Win2, mijn drivers van mijn geforce zijn de aller nieuwste, ik heb de laatste UT path.
Bij andere games heb ik nog thans geen problemen.

Als ik UT speel als Software render dan is alles ok
(videokaart word niet echt warm. ik voel de ventilator geen warm lucht weg blazen)

Wat zou dit kunnen zijn?

Is dit probleem alleen in Unreal of ook in andere games die je systeem vergelijkbaar belasten?

Edit:

Ik bedoel hiermee te zeggen omdat jij niet zoveel games speelt zoals je me ooit vertelde het best kan zijn dat meerdere games van dit caliber er last van hebben maar dat jij dat niet weet…

Indien het echt aan je hardware licht, dan zal waarschijnlijk de temperatuur of het vermogen van je voeding het euvel zijn…

bv Return To Castle Wolfenstein is toch een nieuw spel. Vraagt toch meer van de pc dan die oude Unreal en dat gaat perfect.

Vergeet niet dat Win2k origineel niet bedoeld is om games op te spelen. Voor sommige games zijn dan ook patches uitgebracht om em toch onder 2k te kunnen spelen. (Weet nie van Unreal)
Oplossing zou een dualbootsysje of overstap op XP kunnen zijn.

rtcw heeft een heel andere 3d engine (omgebouwde qauke engine) dus deze belast het systeem anders.
Vergelijking gaat dus niet op

Welk nieuwer spel heeft dan dezelfde 3d engine als UT ?

Originally posted by fordcapri
Welk nieuwer spel heeft dan dezelfde 3d engine als UT ?

Het klopt dat Unreal een andere 3d-engine gebruikt dan Quake3. Unreal profiteert meer van een snellere cpu dan van een snellere videokaart. Quake profiteert meer van een snellere videokaart dan van een snellere cpu (geloof ik).

Maar dat neemt niet weg dat als er problemen zijn met Unreal en het ligt aan je videokaart dat deze problemen dan ook naar voren moeten komen bij RTCW! (Er wel vanuit gaande dat je beide spellen in een vergelijkbare hoge resolutie speelt!)

Dus naar mijn idee als je problemen heb met je voeding of temperatuur, dan zouden die problemen bij beide spelen naar voren moeten komen want beide spelen belasten de cpu en gpu in hoge resoluties flink!

Succes ermee.

:smiley:

Edit:

Misschien heeft de versie van DirectX ermee te maken! Unreal is ontwikkeld toen directx8 er nog niet was…

[edit2]
Unreal draait bij mij prima onder W2k!
[/edit2]