Unmounted CD-RW?

vbimport

Ik heb een probleem met mijn CD-RW schijf… Het ging niet helemaal goed toen ik deze wou beschrijven wat resulteerde in een crash… Ik moest mijn PC resetten maar elke keer als ik de CD-RW nu in de CD-Writer doe dan zegt InCD, unmounted CD-RW. Please reboot your drive. Als ik de CD-RW wil benaderen crasht de PC weer :mad: Iemand die weet hoe ik de data van die CD-RW wel op mijn harde schijf kan krijgen? Er staat namelijk veel belangrijke dingen op die ik nodig heb… Een ander CD-RW programma installeren heeft denk ik geen zin.

Bedankt alvast!

Probeer CD-R diagnostic eens (www.cdrsoft.cc).
Daarmee heb ik ook ooit nog eens zo goed als alle data van een cd-rw kunnen afhalen die gecrasht was tijdens het schrijven.

Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen :smiley:

installeer eens een ms-dos driver en probeer voor de fun met de oude f8 methode en mscdex er op te komen.

Niet nodig. CD-R Diag deed het werk prima :smiley: Bedankt tokke!
De meeste info kon ik eraf halen gelukkig. Er zaten 12 errors op maar die zaten gelukkig niet in dingen die ik echt nodig had. Ik kon met CD-R Diag zelfs mappen openen die ik voorheen al verwijderd had van de CD-RW. Cool proggie :smiley:

Ik heb dit probleem ook eens gehad. Toen wilde ik wat bijschrijven op een multisession cdr maar toen was de cd ineens vol terwijl Nero daar niks van gezegd had! In elk geval was de TOC toen dus nie geschreven en kon ik de cdr ook nie benaderen!
Als ik toen is had geweten van dit progje zeg… (heb em toen van woede maar weggepleurd!) :slight_smile: