Universele voeding lapdoos

vbimport

Howdy!

Ik ben op zoek naar een universele voeding voor mijn lapdozen, ik ben dat gekut met al die losse kastjes heen en weer sjouwen meer dan zat! Bestaan die dingen eigenlijk? 'k heb een jewel notebook 20v 4,5amp en een Dell latitude CS ?v ?amp…

alvast bedankt!:stuck_out_tongue:

Ja hoor deze bestaan wel. Ik zag onlangs een universele voeding voor laptops (19,7V) bij de Regenboog te Heerlen. De prijs weet ik echter niet.

Op de Tweakers pricewatch vind ik ook een universele voeding terug, tegen een bedrag van €43.

Je zou natuurlijk ook eens wat 2e hands sites af kunnen gaan. Grote kans dat iemand een voedinkje over heeft en deze voor een klein bedrag (€5 ofzo) wegdoet. Probeer Ricardo, Ebay, 2ehands.nl en Marktplaats eens!

THanks Dee-ehn, ik zag dat er verschillende van die dingen op de markt zijn, echter kunnen geen van alle 20v bij 4,5amp leveren. Het amperage licht allemaal onder de 2amp, dus dan zijn ze volgens mij niet geschikt. toch? Ook is de keuze van stekkers wat lastiger, aan m’n Dell zit weer zo’n eigenwijze stekker en doorgaans zitter er alleen ronde verloopbusjes bij…

Ik zal ook eens op marktplaats kijken, thanks voor de tip! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Marsz-=FX
THanks Dee-ehn, ik zag dat er verschillende van die dingen op de markt zijn, echter kunnen geen van alle 20v bij 4,5amp leveren. Het amperage licht allemaal onder de 2amp, dus dan zijn ze volgens mij niet geschikt. toch? Ook is de keuze van stekkers wat lastiger, aan m’n Dell zit weer zo’n eigenwijze stekker en doorgaans zitter er alleen ronde verloopbusjes bij…

Ahja… die Dell heeft vast zo’n platte stekker he?

Wat het voltage/amperage betreft: ik denk niet dat je je voor gewoon gebruik druk hoeft te maken. Mijn laptop is een echter energievreter (19,7V 5A!), maar heeft meer dan een half jaar stabiel gewerkt op een 19,7V 2A voeding. Het enige wat van geen kant wilde is het laden, dat duurde opeens een uur of 8!

Heb je al eens bij DELL zelf geprobeerd?

Originally posted by Dee-ehn

Jep, met drie pootjes! heb er een gevonden op marktplaats! :stuck_out_tongue:

Heb je al eens bij DELL zelf geprobeerd?

Ja, en daar vang ik bot! (geen aankoopbon meer, dus ook geen service! HUFTERS!) en ook duur, trouwens;)

Nu dat Jewel verhaal nog… liefst ook 2h’nd