Universele afstandsbedieningen

Heb weer wat geld gespaard en geld moet rollen…

Nu ben ik tevreden over mijn versterker, DVD speler en mijn boxen set die ik tijdje terug heb aangeschaft, videorecorder is meer dan voldoende en mijn TV is pas een jaar oud en bevalt me ook uitstekend.

Dus wat moet ik dan nog kopen…MiniDisc doe ik niet aan, daar heb ik geen CD Brander voor. Dus ik dacht zo aan een CD Wisselaar (5 CD’s is voldoende) en een universele afstandsbediening (want elk apparaat heeft zijn eigen ab…daar wordt ik knettergek van).

Wat voorop moet staan is de kwaliteit van de producten, daarnaast moet de prijs niet in de vele duizenden guldens lopen (dus niet met een gouden CD wisselaar aankomen :wink: ) De versterker en DVD speler zijn van Marantz, maar die heeft maar 1 type CD Wisselaar…en ik heb het idee dat er beter te krijgen is.

Met het oog op een ander merk CD wisselaar en het feit dat ik sowieso gek wordt van al die afstandsbedieningen ben ik eens rond gaan kijken naar echte universele afstandsbedieningen. Ik ben twee dingetjes tegengekomen die ik wel leuk vindt:

Meer Marantz modellen:
http://www.remotecentral.com/cedia01/marantz.htm (die RC9200 is erg gaaf)

Dus mijn vraag hier, na het lange verhaal hierboven, wat is een goede CD Wisselaar en heeft er iemand ervaring met een van bovenstaande universele AB’s (heb wel goede reviews gelezen, in US is het de ProntoPro)

Adviseer me maar, bij voorbaat dank.

Ik zou geen CD wisselaar nemen, maar zorgen dat je MP3 afspeel mogelijkheden krijgt…

zo’n universele afstandbediening heb ik ook maar alles werkt niet zoals het zou moeten. Zo kan ik geen teletext raadplegen met dat ding. Ook werken de showviewopties niet. Pak dus een ding van hetzelfde merk als je teevee.

Originally posted by DoMiN8ToR
Ik zou geen CD wisselaar nemen, maar zorgen dat je MP3 afspeel mogelijkheden krijgt…

Ik heb die Creative Jukebox die ik kan aansluiten, daar zit ook een Infrarood sensor op…alleen die is nog niet geactiveerd volgens mij (las op Creative forum dat de ontwikkeling van de remote uitgesteld is weer…nu tot begin 2002)

Ik brand die MP3’s wel op een CD…en speel die dan wel af in de CD-wisselaar…die cd’s kosten toch geen fluit meer tegenwoordig.

Originally posted by cum-a-lot
zo’n universele afstandbediening heb ik ook maar alles werkt niet zoals het zou moeten. Zo kan ik geen teletext raadplegen met dat ding. Ook werken de showviewopties niet. Pak dus een ding van hetzelfde merk als je teevee.

De TV is een Philips (32PW96 dacht ik…iig een Matchline breedbeeld met Dolby digital)

Originally posted by cum-a-lot

Ik heb die AD van philips ook maar hij werkt bij mij eigenlijk perfect. Hetgeen wat misschien kan is dat je een anders merk als philips tv hebt en dan moet je nog eerst alle toetsen even inprogrammeren.

In iedergeval ik ben nog geen “infarood” ab tegengekomen die hij niet pakte en hij kan ook nog tegen een stootje(al een paar keer van tafel gevallen en even resetten was genoeg).

Het enigste nadeel vond ik eigenlijk meer het geheugen in het apparaat want als je eenmaal bezig bent met het ding via de PC dan kan het welleens snel gaan. Maar je kan heel wat geheugen besparen door wat apparaten die philips standaart in het model had staan eruit te halen en gewoon op je schijf te bewaren. Maar als je geen er bijna geen plaatjes in doet dan gaat het goed.

Over de prontoPro heb ik een hele tijd geleden wat van gehoord en blijkbaar heeft philips geluisterd naar wat mensen van de pronto vonden en hebben daarom meer geheugen erin gedaan en meer standaart knoppen erop gedaan en een kleurenscermpje. Maar of hij daarom nu beter is ten opzichte van de andere is denk meer afhankelijk van de prijs.

Hetgeen wat ik wel zou doen is de oplader met de accupack erbij pakken. De stroomverbruik van de pronto is goed want ik hoef hem gemiddeld maar 1 keer per maand op te laden.

heb je al een MP3/CD/tuner/amp in je auto? Is ook zeker een leuk speeltje (zo mag ik 't toch wel noemen!?) Kenwood heeft al een leuke voor zo’n 700,-, of evt. JVC vanaf zo’n 1100,- geloof ik…

Goeie keuze trouwens, dat Marantz spul is echt klasse… :stuck_out_tongue:

P.s. geld moet idd rollen, anders gaat onze economie helemaal down the drain! :wink:

Heb sinds kort de Philips Pronto 1mb versie. Hij bevalt uitstekend, kan echt alle infraroodcodes van alle merken aan. Die Marantz is eigenlijk gelijk aan de Pronto. Iemand noemt hiervoor het geheugen… ik kan me er iets bij voorstellen bij mijn 1mb versie. Tegenwoordig zijn ze allemaal 2mb dus speelt alweer minder. Wat die ProntoPro betreft, zeer cool, vooral de RF module, kun je bv je hele huis automatiseren (gordijnen, lampen, koffiezetapparaat, etc), dat spul werkt allemaal met RF signalen. Zit zelf alleen met de prijs… hij was bij introductie $999, ik weet niet wat hij nu kost, maar 2500 gld voor een AB… mij niet gezien! :wink:

Trouwens, heb mijn Pronto 2ehands gekocht op marktplaats.

Oh ja, de Pronto is nieuw goedkoop bij van die Duitse hifi postorderbedrijven te kopen. Kan url zo ff niet terugvinden…

Edit:

typo

Originally posted by Marsz-=FX
heb je al een MP3/CD/tuner/amp in je auto? Is ook zeker een leuk speeltje (zo mag ik 't toch wel noemen!?) Kenwood heeft al een leuke voor zo’n 700,-, of evt. JVC vanaf zo’n 1100,- geloof ik…

Heb een CD-Wisselaar in de auto zitten reeds…en die mag ik er van de leasemaatschappij nu niet meer uithalen… :wink:

Die ProntoPro is inderdaad wel teringduur, 2500 piek…
En de software schijnt niet goed overweg te kunnen met Windows2000 (of XP), dus dat is in mijn geval een zwaar minpunt. :frowning:

Bedankt voor de tips, laat ze maar komen…bij voorbaat dank!

Thanks for your interest in our delivery program. Here is our offer:

1 * Philips Pronto RU-970 DM 1977,00; EUR 1010,82; 6 month manufacturer warranty; 10 days delivery time.
Shipping costs to Netherland by UPS are DM 47,44 + DM 10,00 transport insurance.

All prices include the German VAT.
Order now at http://www.hificomponents.de

Dat scheelt alweer een paar honderd piek! ProntoPro is trouwens met laadstation… hoef je dus niet apart te kopen.

Pronto ins&outs

Alle voordelen… die kennen we wel!

Nadelen:

• AB is groot, met name de breedte… als je geen kolenschoppen als handen hebt, dan kun je hem niet vast houden zoals je een gewone AB vasthoudt… AB is meer bedoeld om de hele tijd op je been of leuning bank te liggen.
  • AB is zwaar… maar je sjouwt er niet de hele tijd mee rond, dus niet echt belangrijk.
  • AB zou wel meer hard-buttons mogen hebben… (wat mij betreft)
  • Mbv ProntoEdit is niet het gehele scherm te editten, zie je plaatje van ProntoPro, enkel het middendeel van het scherm met de 2 kolommen met 10 buttons is editable…
  • Pronto is programmeerbaar, maar niet zoals een computer… het apparaat is stateless… je kan dus geen condities inbouwen… (if this button pushed before, then…)

Maar ondanks alles… ik wil niet meer zonder! Pronto rulez!