'undefined function' PHP/MySQL

Ik heb een aantal dagen geleden Red Hat Linux 7.3 op een oude bak gezet om als servertje te gebruiken. Webserver Apache (v. 1.3.23) en PHP (v. 4.1.2) werden voorgeinstalleerd. MySQL heb ik er handmatig opgezet.

Apache werkt en draait goed, PHP ook, maar PHP weigert een verbinding met MySQL. Als ik een PHP page opstart waarin verbinding gemaakt moet worden met een MySQL database krijg ik deze error:

Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /var/www/html/vclbeta/basisphp/update.php on line 4

Ik heb al op php.net gezocht en ben nog wat site’s afgegaan, zonder resultaat. Heb ook geprobeerd een nieuwe versie (4.2.3) van PHP te installeren maar kreeg dit niet voor elkaar (en met deze versie moet het toch ook lukken?). Heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik heb wel het idee dat de fout in PHP zit, aangezien hij aangeeft dat hij de functie ‘mysql_connect()’ niet kent. Iemand die me hiermee kan helpen zodat MySQL gaat werken?

Vast bedankt,
Joker007

Probleem is al opgelost…

was vergeten een rmp te installeren dat voor mysql ondersteuning in php zorgt :smiley: