Ultim@te PC Config

vbimport

Jongens/en natuurlijk Meisjes

Ik ben nu in het bezit van het volgende systeem:

• P3 800Mhz
  • 256mb Ram
  • 70 Gig. HD
  • 64MB Geforce 2 MX400
  • enz… :confused:

Nu wil ik een systeem bouwen, met supersnelle/ (de beste) onderdelen…
Een PC om lekker te Gamen, Wat raden jullie me aan???
Ik wil hem zelf gaan bouwen, dus…:slight_smile:

1. Dees houden, is toch NOG goed genoeg?

2. Koop (bijvoorbeeld bij www.europc.ml ==> erg goedkoop :slight_smile: ) en neem dan een AMD 1,3 Ghz, 266 bus. Met 256 MB Ram xtra, en een moederbord 266 bus. Dan zit je al wel weer super toch?

Grtz JP.
http://www.jpdesign.f2s.com

Hoeveel mag het kosten…
Want als je het super wilt doen dan pak je natuurlijk alles SCSI…

Ik kan het zo duur maken als je wilt…(zelfs bij de goedkoopste winkel :wink: )

ey

Het is trouwens www.europc.Nl , ML bestaat denk k niet :slight_smile:
Maarja je kan het idd zo duur maken als je zelf wilt, maar als je 2000 piek ofzow heb zou ik dat besteden aan DDR RAM, die 1,3 Ghz, en een moederbord.
Heb je trouwens al een 19" monitor? Das wel vet relaxed! Meer is natuurlijk altijd beter…
In de makrokrant die we vandaag binnenkregen staat een 19" monitor voor 700 piek… …of het ook wat is, sja, das weer wat anders :slight_smile:

Grtz JP.
www.jpschadde.com

Ik zou zeggen, neem een dikke VGA kaart; een GF3 of GF2 Ultra.
Genoeg RAM, toch cheap nu! :wink:
En natuurlijk een AMD, 1200 heeft een mooie prijs/snelheid verhouding gloof ik! Die dan vet tweaken…!
Dan ben je al een heel end!

ja dat is ook wel nodig dat ding wat je nu hebt is hopeloos traag :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

een vet sys is gewoon een amd 1,33ghz 512mb intern je hdd is wel ok maar zou d`r een quantum atlas IV scsi 160 hdd in zetten om vanaf te booten dat schiet wat meer op…
en als vga een asus v 8200 Geforce 3 pure 64

Dan zou ik iig DDR ram kopen. Double Data Rate. Gaat alles dus 2x zo snel. Vanmiddag had ik nog voor de gein op www.mycom.nl gekeken hoe duur een pc was. Ik kwam op iets minder dan 3000.- uit. 2995.- ofzo :smiley:
Ik heb iig van alles ongeveer de helft. En ik game nog wel lekker. Dus volgens mij heb je een soort van luxe probleem. Maar dat is een ander verhaal.

owja. Koop iig geen Intel processor. Ook al staat er 30000 gighz voor Æ’100.- want dan doet de processor per mHz erg weinig. Intel = afzetterij. vind ik dan.

Originally posted by Totibbs
Dan zou ik iig DDR ram kopen. Double Data Rate. Gaat alles dus 2x zo snel.

In theorie ja! :wink:

Originally posted by Totibbs
Dan zou ik iig DDR ram kopen. Double Data Rate. Gaat alles dus 2x zo snel.

Het geheugen is dan (in theorie) 2 keer zo snel, maar er zijn nog meer schakels in de keten die je uiteindelijke snelheid bepalen.

Persoonlijk zou ik minder in de CPU investeren (omdat een klein beetje extra snelheid onevenredig meer kost) maar meer in assecoires: betere monitor, betere videokaart, betere geluidskaart etc…

Originally posted by Da_Taxman

Persoonlijk zou ik minder in de CPU investeren (omdat een klein beetje extra snelheid onevenredig meer kost) maar meer in assecoires: betere monitor, betere videokaart, betere geluidskaart etc…

Tja, in ieder geval een goeie Monitor(17" a 19") en een GeForce 3.
Wat is nou een goeie monitor dan?? :wink:

Originally posted by phrozeman
Wat is nou een goeie monitor dan?? :wink:

Na mijn weten verkoopt IIYAMA de allerbeste monitoren. Ik heb een tijd lang een 22 inch monitor gehad van IIYAMA en die was echt perfect. Ik kreeg nooit last van hoofdpijn en kon uren achter elkaar naar dat scherm loeren als ik wilde…

Dus als ik jou was dan zou ik een IIYAMA 17 inch kopen. Die kost 749.- naar mijn weten…Ik zie net dat de 19 inch maar 100,- meer kost dus als ik jou was zou ik die nemen :smiley: Alhoewel die 19 inch er in heel veel verschillende uitvoeringen staat met prijsverschillen van 400,- en meer…Dat is wel raar vind ik :wink:

[B]

Wat is nou een goeie monitor dan?? :wink: [/B]

LG Flatron monitoren stenen de pan uit!
17" zou ik gaan voor de 795plus
19" voor de 915E

Heb hier al een keer iemand heel erg blij gemaakt met dat advies :wink:

ps LG Flatron monitoren hebben niet die 2 lijnen door het beeld die Trinitron en Diamondtron beeldbuizen wel hebben

ikke heb LG 990C ofzow 19" is gewoon perfect en ook goedkoop (760,- - tegen het advies van iedereen in…)

Grtz JP.
www.jpschadde.com

p.s. ik krijg wel s koppijn ervan maar dat is pas na 6 uur computeren en mijn ogen zijn niet goed meer :frowning: krijg volgende week ook nog een bril ook :frowning:

Originally posted by Da_Taxman
[B]
www.lge.com
Heb hier al een keer iemand heel erg blij gemaakt met dat advies :wink:

Mij zul je niet zo blij maken met dat advies want die url werkt niet :frowning:

Je kunt eens in de testen kijken?
http://www.chip.de/perl/tpdb/tpdb_out.pl
17 " 19 " 21/22 " monitoren
en nog hele rits andere testen

Originally posted by Pyromaniac
[B]

Mij zul je niet zo blij maken met dat advies want die url werkt niet :frowning: [/B]

Dat ligt aan jou, want bij mij doet deze het wel…

Ff terugkomen op dat geheugen: uit testen blijkt dat DDR zich nauwelijks loont. Koop liever 512MB SRD dan 256MB DDR… en dan is die 512 nog goedkoper ook en je zult er meer uithalen

ps dan geen win98/me draaien he, moet je wel naar 2k toe!

Zoals Tax al zei, wil je echt snel gaan, dan neem je SCSI.
Kheb 3 scsi160 Quantum Atlas 10.000rpm schijven met toegangstijd van 4,5ms en doorvoersnelheid van 40MB/sec en dat merk je wel hoor.
AMD is op dit moment waarschijnlijk de beste keuze, maar ik wacht zelf toch tot de P4 beter ondersteund wordt om te upgraden. (kheb altijd intel gehad en nooit een instabiel systeem, dus ga ik nu niet overschakelen op AMD). + die 400Mhz P4-bus lijkt me wel wat :slight_smile:
Videokaart neem je best Geforce2 GTS of eventueel ATI Radeon (die Geforce3 met die uitleg van “data in kleinere pakketjes over dezelfde bandbreedte sturen om zo sneller te zijn” kan me niet echt overtuigen, toch zeker niet voor zo’n belachelijk hoge prijs).
En zoals reeds gezegd, zoveel mogelijk ram-geheugen.

[B]Jongens/en natuurlijk Meisjes

Ik ben nu in het bezit van het volgende systeem:

• P3 800Mhz
  • 256mb Ram
  • 70 Gig. HD
  • 64MB Geforce 2 MX400
    [/B]

Als je dat al hebt waarom wacht je dan eigenlijk nog niet tot de nieuwe AMD processor uitkomt. Die is naar verwachting veel sneller en gebruikt minder stroom…En die pc die je nu al hebt is toch al perfect als je kijkt wat ik heb :frowning:

www.lge.com doet het idd perfext.

En euh Dee-ehn euh, waarom geen Win ME draaien met 512 MB RAM?
Is Windows 2000 dan beter? Of moet ik toch s zo’n boot iets proberen?

Grtz JP.