Ultiboard 2001 libraries

Dag mensen :),

Ik ben een stagair bij TNO en ben bezig met het ontwikkelen van een printplaat m.b.v Ulitcap 2001 en Ultiboard 2001.
Het probleem zit in de standaard shapes in de libraries van uilticap.
Het gaat om een SMD printplaat. Dus als voorbeeld neem ik een weerstand (chip resistor). De specificaties wat de fabricant geeft zijn (1,6mm * 0,8 mm) en dit zou de case size R0603 moeten zijn in ultiboard library. Wanneer ik dit kies voor het componenent, en dan ga ik de silkscreen uitprinten (1 op 1) en dan de maten op het plaatje aflezen, dan klopt het niet meer, namelijk groter dan de specificaties die ik moet hebben.

Weet iemand hoe het zit met de standaard packages en de afmetingen hiervan? Ik hoop het wel. :slight_smile:

:eek: :confused: ik hoop het ook voor je… :wink:

De vroegere en de studentenversies van Ultiboard hebben hier vroegah ook wel eens last van gehad. Het bleek gewoon andere libraries met verschillende behuizingen gewoonweg niet de accepteren. Ergens in het pakket moest je precies aangeven welke behuizingen-set je wilde gebruiken.

Verder weet ik er ook niet zo veel meer van , is al enige jaren geleden :slight_smile: