Uitvallen pc en constant fouten

YO

ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc nl volgende:

P4 2.4 Ghz Processor
Asus P4B533 moederbord
512 MB DDR pc 2700
MSI Ge4Ti4600 AGP 128 Mb DDR in dual video
Plextor 40/12/40
Liteon DVDrom combo 52x
2 netwerk adaptors
Maxtor 80GB 7200rpm

problemen:

• pc valt soms zonder reden uit en herstart meteen weer???
  • Ik draai Win 2K al enige tijd op mijn vorige pc en heb er nooit (en ik bedoel NOOIT) problemen met gehad kwa crashen van programma’s, nu crashed alles wel 2x per dag. ook internet explorer en zelfs prosesson die lopen.

nu vraag ik me af zijn deze 2 problemen verwant? kan het zijn dat er in de hardware iets fout zit en daarmee 2K er problemen mee heeft? of zou win 2K mijn pc doen uitvallen en is er niets mis met mijn harware?

alle patchen en service packs die er voorhanden zijn zijn geinstalleerd geinstaleerd.

enige comentaar zou welkom zijn

Rip²eR

Misschien wordt ie te warm, of zit er een fout in het geheugen…jou probleem kan aan zoveel verschillende dingen liggen

kost een hoop tijd om dat uit te zoeken

nope hij blijft cool tot hier toe max 35°

ik heb ondertussen mijn bios geupdate is kijken wa da geeft

Rip²eR

Als je voor de uitval kortdurend een blauw scherm krijgt met een hele hoop cijfertjes en een verhaal over de KERNEL… dan moet je je geheugen laten nakijken. (van je pc dan…:smiley: )

doet hi niet hij valt gewoon uit, alsof je de stekker uittrekt
(wat ik niet doe :))

Rip²eR

Ik heb pas twee systemen met het zelfde mb gebouwd, en het zelfde meegemaakt.
Een Mb was (waarschijnlijk) gewoon kapot in de doos, heb hier voor een ander gekregen. En die ander het ik met de nieuste Bios update goed gekregen. Volgens mijn leverancier zijn er hopen problemen met de laatste Mb’s en dan niet alleen Asus maar alle merken schijnen problemen te hebben met de nieuwste snelle procesoren. Hij heeft er zelf ook al diverse gehad.

Na die Bios update bij mij nog een Beta werkte alles naadloos.

MZL D@RKNeSS

Is je voeding wel sterk genoeg?
Je gebruikt toevallig niet BlackICE PC Protection?!

Kijk inderdaad eens je voeding na, dat zou je als eerste verwachten. Een te lichte voeding kan spontaan uitvallen en instabiliteit veroorzaken!

Geheugen zou ook nog kunnen, alhoewel dat eerder crashes dan een shutdown veroorzaakt.

Ik heb prcies hezelfde probleem bij mijn schoonouders gehad. Daarna was de harde schijf gecrashed. Valt in een keer uit zonder dat je eigenlijk wat doet. Toen heb ik een andere harde schijf erin gehangen en tijden de installatie valt ie gewoon uit. Dat deed is een paar keer per dag. Na een tijd kon de computer zelfs niet meer aangezet worden. Even moeten wachten en weer opstarten. Nu heb ik de voeding vervangen een zwaardere en alles gelijk maar opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het zonder probs. Dus ik denk dat het bij mij aan de voeding lag.

ik ben er nog steeds niet 100% achter wat het is, maar hij loopt nu wel stabiel, en ik begin te denken dat de fouten beginnen zodra ik SP3 install daarom doe ik dat ff lekker niet :slight_smile:

Rip²eR