Uitgaande mail

Socket Error: 10061 , Port: 25, Protocol: SMTP.Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

Dat kan meerdere oorzaken hebben.

Via welke provider ben je verbonden met internet?
Via welke provider probeer je mail te versturen?

De reden dat ik het vraag is omdat als ik verbonden ben met internet via mijn xs4all account en ik wil een mail sturen via smtp.versatel.nl (als voorbeeld), dan wordt dat geweigerd. Ik moet dan mijn mailprogramma instellen dat de mails verstuurd worden via smtp.xs4all.nl

Als beiden hetzelfde zijn, dan zou ik eens met de helpdesk van je provider contact opnemen. Dan zou het ook best kunnen zijn dat je afgesloten bent omdat bijvoorbeeld (zonder dat je het weet) spam vanaf je pc verstuurd wordt.

In ieder geval is het niet genoeg informatie om je echt te kunnen helpen.

Als je gebruik maakt van gmail als smtp server werkt het praktisch overal.

Dan zou het ook best kunnen zijn dat je afgesloten bent omdat bijvoorbeeld (zonder dat je het weet) spam vanaf je pc verstuurd wordt.

Beetje laat dat dan weer wel lol, Maar ik heb zoiets aan de hand gehad en je krijgt dan dus een mail van ik geloof abuse.net. Wat nou het geval bij mij was dat de mail van abuse gezien werd als spam door mijn toenmalige AVG. Beetje rondkijken op internet bleek dat HEEL vaak het geval te zijn. En mijn spam stond ingesteld om zoiets meteen te verwijderen…

Lekker makkelijk lol. Je doet iets ongewild verkeerd en notabene degene die je daar voor moet waarschuwen stuurt een mail die dpor de meeste antispam progjes als spam gezien word.

Maar goed ik neem aan dat het probleem opgelost is na 4 weken… hoop ik dan

grtz Dunedain