Uh?

Oke deze mail kreeg ik dus… WTF ? Iemand dit eerder gehad ?

From :
Nobody <nobody@persoonsdomeinnaam.org>

To :
crazy_brains@hotmail.com

Subject :
Warning

Date :
Thu, 29 Nov 2001 00:17:13 +0100

Your IP is logged and send to BSA Netherlands.

is waarschijnlijk een grap als je’t mij vraagt

Heb ik al een paar duizend keer gehad!

Daarom gebruik ik altijd een shell zodat als het waar zou zijn, niet mijn ip bij de bsa ligt!

Originally posted by Sorcerer
[B]Heb ik al een paar duizend keer gehad!

Daarom gebruik ik altijd een shell zodat als het waar zou zijn, niet mijn ip bij de bsa ligt! [/B]

Hoe flik je dat precies? Ik ben geintresseerd!

dat lijkt me ook wel interessant… ik heb ff op google gezocht en dit gevonden…

http://www.antiproxy.com/Censored/Anon/sh3ll_acc0unts.htm

daarin wordt één en ander uitgelegt…

mazzl

Een shell is een account op een andere (linux) machine waardoor het ip adres van die machine wordt gelogd en niet de jouwe!

Een soort van proxy!

www.raptornet-is.net levert zo’n dienst!

Als de BSA jou echt wil hebben en dan komen ze uit bij raptornet… Geeft raptornet misschien vervolgens jou gegevens door aan de BSA?

Originally posted by Sorcerer
[B]Een shell is een account op een andere (linux) machine waardoor het ip adres van die machine wordt gelogd en niet de jouwe!

Een soort van proxy!

www.raptornet-is.net levert zo’n dienst! [/B]

Daar moet je voor dokken!

Dat is het mij niet waard…

en dan heeft de bsa je ip … joepie …
wat valt er voor de bsa bij jouw te halen ?

Originally posted by Mr. Belvedere
en dan heeft de bsa je ip … joepie …
wat valt er voor de bsa bij jouw te halen ?

euuhhhh… niets waarschijnlijk

Originally posted by Upp3rd0G
Als de BSA jou echt wil hebben en dan komen ze uit bij raptornet… Geeft raptornet misschien vervolgens jou gegevens door aan de BSA?

Denk het niet, Raptornet is van een CDFreaker…!!!

Ennuh ja hier moet je ervoor betalen maar je ken ook zelf ergens een linux bakkie neerzetten.

De BSA heeft niet de zelfde rechten/mogelijkheid als justitie (geloof ik), dus RaptorNet zal waarschijnlijk geen info verstrekken aan de BSA, maar denk niet dat je nu 100% veilig bent en untrackable bent… als je serieus gaat hacken of zo… dan komen ze echt wel via RaptorNet bij jou uit!

Trouwens, zomaar ff een linuxbakje neerzetten? Waar wil je dat doen dan? Op school/universiteit of zo zou het misschien kunnen… Dan nog moet je uitkijken want het opzetten van een shellaccount zal je waarschijnlijk nog steeds in de logs kunnen vinden! Dus zijn er nog steeds sporen die naar jou wijzen!

Wil je echt iets anoniem doen, ga naar een bibliotheek/internetcafe of zo!

Originally posted by Upp3rd0G
De BSA heeft niet de zelfde rechten/mogelijkheid als justitie (geloof ik)

Dat klopt.
BSA (BUMA Stemra, BREIN etc) heeft geef opsporingsbevoegdheid. Het enige dat BSA kan doen is onderzoeken wie strafbare feiten heeft gepleegd, deze gegevens verzamelen en doorspelen aan justitie, die eventueel een strafzaak kan beginnen.

Als de officier van justitie er geen zaak in ziet kan er een civiele procedure opgestart worden. Dit zal niet gauw gedaan worden omdat het bewijs niet erg sterk zal zijn (anders had de officier van justitie wel geprocedeerd) en er veel tijd en geld mee gemoeid is.

BSA kan niets afdwingen, maar werkt wel nauw samen met justitie. Het is justitie die bepaalde dwangbevelen kan afgeven en instanties dus kan dwingen bepaalde informatie over te dragen

Maar vanwege het enorme personeels tekort hoef je voorlopig niet bang te zijn dat er actie zal worden ondernomen!