Typ cursus

vbimport

Wil graag wat sneller en misschien blind leren typen, weet iemand waar ik een cursusje kan downloaden of de naam van een software pakket.

bedankt.

Er is van Davilex een typecursus. Ik heb hem misschien hier nog liggen. Neem maar effe contact op via je pm als je hem witl hebben…

eMiNeM

Ik heb het geleerd op een typmachine! haha!
Vroeger op de basisschool kon je zo’n cursus doen!
Heb het toen op het nippertje nog gehaald maar nu typ ik die gasten er vet uit! hehe! :wink:

Originally posted by Wookie
Ik heb het geleerd op een typmachine! haha!
Vroeger op de basisschool kon je zo’n cursus doen!
Heb het toen op het nippertje nog gehaald maar nu typ ik die gasten er vet uit! hehe! :wink:

Dat wil ik ook, en met m’n ogen dicht al pratend tegen een colega.

Blind typen is helemaal niet zo moeilijk als je maar niet let op leestekens en al die andere ongein hé Joik . Als je veel typt dan kun je vanzelf blindtypen :smiley:

Al kan zo’n cursus voor mij ook geen kwaad eMiNeM

Ik heb ook nog zo’n typecursusje liggen en hep m dubbel, dus PM me maar…

Die CDfreaks introotjes zijn wel kewl trouwens, alleen… …er staat KLIKME… …dat staat zo vreemd:confused:
Ik houd meer van click me :slight_smile:

Maarja, wie ben ik :slight_smile: ?

het spel typing of death, daar kun je snel mee leren typen.

Originally posted by cum-a-lot
het spel typing of death, daar kun je snel mee leren typen.

en waar kan ik dat vinden?

het is een spel van sega dreamcast, het is dus eigenlijk House of death (bekende arcade shooter van sega, nu ook op pc overigens) maar in de plaats van de monsters af te knallen moet je zo snel mogelijk het woord typen dat boven hen staat. Dit is echt leuk om te spelen en ik denk dat het wel gaat uikomen op de pc aangezien er de laatste tijd veel sega games op pc uitkomen (house of death en sega bass fishing) review http://dreamcast.ign.com/reviews/15674.html

Om altijd goed te oefenenen heb ik op elke computer een ander toetsenbord.
Ik heb ergens nog een fluorescerend toetsenbord liggen dat geen letterjes meer op de toetsjes heeft staan.
En op het werk heb ik een japans toetsenbord (wel een kleine spatie zeg !). Maar het werkt prima om je typevaardigheden op te vijzelen.

Een kennis van me die een typecursus had gedaan vroeger op zo’n mechanische typemachine , typte letterlijk zijn eerste toetsenbord kapot… beetje hardere aanslag en zo :slight_smile:

Originally posted by Brinta
Dat wil ik ook, en met m’n ogen dicht al pratend tegen een colega.

Is nie zo heel moeilijk hoor, eerder een handigheid! :wink:
Als ik naar met 2 vingers typ en dus de letter ed moet zoeken vind ik het vet moeilijker omdat me vingers gewoon weten waar ze zitten en als dan me wijsvinger dus alles moet gaan zoeken dan wordt het niks!
Maak wel vaak foutjes tussendoor maar me backspace is helemaal ingeburgerd en wordt dan ook vaak gebruikt! :wink: Vooral als je na het uitgaan nog gaat tikken wordt het vaak weinig! :stuck_out_tongue:

Ik heb het in dienst geleerd, was telexist.

Gaat trouwens erg langzaam max 160 aanslagen per minuut.

Op de computer haal ik nu 292 aanslagen per minuut.

Vraag mij dan niet wat er staat, want kan het zelf ook niet lezen dan:p

Originally posted by Alasta Man
[B]Ik heb het in dienst geleerd, was telexist.

Gaat trouwens erg langzaam max 160 aanslagen per minuut.

Op de computer haal ik nu 292 aanslagen per minuut.

Vraag mij dan niet wat er staat, want kan het zelf ook niet lezen dan:p [/B]
wat is ongeveer een gemiddeld aantal aanslagen per minuut.160 is in mijn ogen erg veel maar kan zijn dat ik dat ook haal(denk het niet)

Meer als 160 aanslagen op een telex haal je ook niet.
Is gewoon het einde want dan loopt hij vast.

Zit je op een computer op 190 aanslagen per minuut dan doe je het wel goed en zal wel zo’n beetje het einde zijn van de mogelijkheden.

Het aantal aanslagen wordt ook berekend n.a.v. het aantal fouten. Rustig aan is mijn advies en probeer rond de 120 aanslagen zonder fouten te zitten.

Snel is leuk maar foutloos is beter

ik heb met 10 vingers blind 128 aanslagen per minuut zonder fouten. Met 2 vingers heb ik 180 aanslagen per minuut zonder vauten.
Mijn tante hep 260 aanslagen per minuut; die ramt der halve toetsenbord kapot… …ziet r wel lache uit BTW.

Ja JP ik 282 aanslagen maar weet zelf niet wat er dan nog staat.

Hij is wel Cool

Heb een cursus gevolg (in een ver verleden) van scheidekker (op een typemachine) was nipt gebuisd want we moesten 100 aanslagen halen en ik had er maar 98. Nu met veel op de pc te rommelen is dit echter geen probleem meer, haal nu denk ik heel wat meer. Oefening baart kunst

Mijn god, wat tikken jullie snel! Ik haal met 4-6 vingers, half blind, misschien net 150 aanslagen per minuut. Vind ik persoonlijk behoorlijk snel. Als ik gestresst aan het online gamen ben, liggen die aanslagen natuurlijk 2x zoveel, maar dat zijn de extreme situaties waarin je gewoon verplicht bent meer uit jezelf te halen:).
(sorry, was zo cool dat ik hem ff MOEST laten zien:))

Maak zo effe een iso en zal hem effe uploaden naar een pub. Degene die hem willen hebben moeten maar effe een pm sturen…