Twee CDRW spelers in één systeem -> probleem!

Afgelopen Weekend (HCC dagen) heb ik een tweede CDRW sepeler gekocht. Het is van het merk BENQ het 48x16x48 model, en wordt door NERO herkend als een ATAPI 48x.

Nu had ik al een plextor 24x12x40 in mn systeem zitten, en heb nu de BENQ er ook bij aangesloten.
Twee dezelfde CD’s branden gaat perfect (mits de brand snelheid van beide recorders gelijk is offcourse).

Nu heb ik een vraag (eigenlijk 2):

• Kan ik met de twee recorders afzonderlijk een andere CD branden (bv. ééntje met NERO en een andere cd met CDRwin)

• Ik kan, nadat ik de beide recorders in mn systeem heb, niet meer overburnen. Voorheen ging dit allemaal prima met de plextor (tot 94 minuten ongeveer), maar nu de BENQ erbij hangt wil dat niet meer. Ook met de BENQ kan ik niet overburnen (wordt wel ondersteund volgens de informatie die NERO geeft bij recorder eigenschappen)
    Ik heb al diverse instellingen nagelopen (overburnen (ja tot 94.30 min), recorder keuze, use multiple recorders aan/uit gezet etc.) maar dat lijkt allemaal goed te staan.
    Ik gebruik dezelfde media (cds) de 99 min. van DataTrack.

Weet iemand een antwoord op bovenstaande vragen…??

Edit:

Ik heb beide CDRW spelers op dezelfde aansluitkabel zitten, zou het hieraan kunnen liggen? Wat is de beste manier van aansluiten? Ik heb ook nog 2x een HD in mn systeem (van 20(systeem) en 160 GB(data))

Het zou aan je Nero versie kunnen liggen , als dit een OEM versie betreft, maar dat weet ik niet zeker. Toen ik een LiteOn kocht kreeg ik een Nero erbij , maar aangezien de Liteon in een systeem zit , samen met een Plextor brander , deed Nero het op geen van beide gewoon niet (hele rare meldingen en zo)

Als je alleen de BENQ aansluit , gaat dan het overburnen en zo wel goed ?

Overigens heb ik laatst eens met 2 clonecd sessies gestoeid (2 keer opstarten , 1 keer voor m’n plextor , 1 keer voor m’n lite on) en het branden van images ging prima en tegelijk.

Ik zou nooit 2 branders op hetzelfde IDE kanaal hangen… maak ze dan 2 maal slave ofzow…

Verder is het perfect mogelijk 1 cdtje met Nero te branden en een ander met CDRWin. Sterker nog, je kunt zelfs CDRWin zovaak opstarten als je wilt (zoveel geheugen als je hebt;))

Zelf heb ik wel eens met branders tegelijk met 3x CDRWin geschreven :wink:

Misschien heb je hier ook nog iets aan:

http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=93

volgens mij moet dit programma 2 branders tegelijk aan kunnen sturen terwijl je 2 verschillende cd’s maakt

Ik zal van het weekend eerst eens de NERO software upgraden naar de laatste versie.
Ook zal ik de branders elk afzonderlijk op een IDE kanaal zetten.
Zonder de BENQ erin gaat overburnen goed met de plextor, zonder de plextor erin gaat overburnen met de BENQ ook goed…