Tv-out (niet op videokaart)

vbimport

Ik wil eigenlijk een tv out op mijn pc, maar ik heb een videokaart waar dit niet op zit. Nou was mijn vraag "kan je ook losse pci kaarten kopen met alleen een tvout uitgang erop!

Ik ken namelijk heel veel mensen met dit probleem, en niemand weet dit! Zo’n Trust televiewer is overigens geen optie…

http://www.prijsindex.net/cgi-bin/prijsindex.pl?lib=categorie&categorieid=20

Misschien staat hier zoiets tussen.

Ik ken geen inbouwkaarten die die hebben (anders dan een geheel nieuwe videokaart), maar wel externe oplossingen.

Trust Televiewer
en Dynalink schijnt ook zoiets te hebben…die zetten het RGB signaal om naar PAL…
Is prima om DivX op TV te kunnen bekijken…

Ik heb hier een HollyWood+ mpeg2 kaart liggen die dus prima voor DVD is en heeft dus ook een tv-out erop! maar helaas kan deze kaart geen avi files afspelen!! Dus geen DivX op je tv!! :frowning:
Dus heb ik laatst maar een GF2 gekocht met TV-out! Die kan dus wel de DivXies op me tv krijgen! :wink:
Alleen jammer dat de kwali zo snel verslechterd als de afstand tussen tv & pc groter wordt! Is het misschien mogelijk om hier een versterker tussen te zetten ofzo?!

hey tax,
zou je zoiets ook omgekeerd kunnen gebruiken zo van tv of video naar je computer streamen zeg maar
en op cdtje zetten

lol lijkt me sterk maaruuhh wie weet
en wat zijn de kosten van zoiets[site???]?

alvast bedankt
Shadow

Originally posted by The Shadow
hey tax,
zou je zoiets ook omgekeerd kunnen gebruiken zo van tv of video naar je computer streamen zeg maar
en op cdtje zetten

Ja, Miro PCTV Rave is de goedkoopste oplossing denk ik. (Pinnacle Systems)
Als je echt video wilt editen dan moet je eens kijken naar de Mirco DC10+

Om ff terug te komen op het topic.
Ik zag zonet onder het surfen dit kaartje staan
TV Converter VGA --> PAL voor 130 piek.
Ik weet niet of je daar divxen mee kan kijken maar misschien dat iemand anders dat weet.

Die Trust Televiewer kost een 175 piekjes… voor dat geld krijg je ook een TNT2 met TV out en voor een klein beetje meer een GF2MX met TV out. Ik weet niet wat voor VGA je hebt maar als je nog een oude/langzame/goedkope hebt is dat misschien een beter idee…

Ik heb overigens gelezen dat de resoluties die die Trust Televiewer aankan niet zo toppie zijn en dat het beeld ook niet geweldig is… of het waar is??

Wookie -> moet je goeie kabel nemen dan is dit verlies gering… ik heb zelf dure cinch stekkers genomen (vergulde) met een COAX kabel… hiermee is het beeld perfect (kabel is 12 meter lang!!).
Ik had eerst een audio kabel van 5m ertusse hangen (zo’n goedkoop ding) en toen was de kwaliteit egg bagger…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Wookie -> moet je goeie kabel nemen dan is dit verlies gering… ik heb zelf dure cinch stekkers genomen (vergulde) met een COAX kabel… hiermee is het beeld perfect (kabel is 12 meter lang!!).
Ik had eerst een audio kabel van 5m ertusse hangen (zo’n goedkoop ding) en toen was de kwaliteit egg bagger…

[/B]

Hmm… zal ut is proberen! :wink:
Wat moet ik pcies hebben dan?! Coax kabel?! Cinch stekkers?! Wat zijn dat?! Is dat soms een plugje waarmee je de kabel met de pc/tv verbind?!
Is toch wel Scart dan hè!?

Originally posted by Wookie

Hmm… zal ut is proberen! :wink:
Wat moet ik pcies hebben dan?! Coax kabel?! Cinch stekkers?! Wat zijn dat?! Is dat soms een plugje waarmee je de kabel met de pc/tv verbind?!
Is toch wel Scart dan hè!?

Cinch = zoals de tulpstekkers die achterop je versterker zitten
COAX = zoals de kabel van je televisie (antenne/kabel aansluiting)

Je kunt met een dergelijke goede kabel de boel op een SCART plug aansluiten (1 stekker (cinch) voor video en 2 voor audio (eveneens cinch, maar dat hoeft niet per se een coax te zijn, wel beter natuurlijk))

he, whatever kan jij mij die url ff geven voor dat apparaatje!

Ik heb afg. zaterdag een S-VHS kabel van 10m gekocht en tevens een 10m audiokabel die ik dan ik een scartblokje kan steken!
Het beeld is wel redelijk maar er zit een waas doorheen, een soort ruis snappie!?

Nog ff over de televieuwer …

Okey 't blijft natuurlijk TRUST … maar 'k d8 laat’k de stap toch eens wagen en 'k ben er dus echt zeer tevreden mee 'k had toen nog een van de eerste voor 160,- maar dat is’t geld wel waard geweest !!
Het enigste nadeel vind 'k dat als je een “breedbeeld” DivX’je heb’t je met de televieuwer niet hardwarematig het beeld kan “uitrekken” er zitten hier wel knopjes voor op het kastje maar die werken dus gewoon simpelweg niet :frowning: ------------->

kijk en zo ken je dan toch weer zien dat 't wel n trust brouwsel is :frowning:

mzl :)Superappelflap:)

Wookie -> misschien dat je last hebt van interferentiestoring (noemen ze ook wel storing door instraling)… die wordt veroorzaakt door een EM veld van een ander apparaat/kabel etc…

Sleep eens awt met die kabel enzow dan zie je vanzelf wel of het wel of geen interferentie is!

Maakt niks uit, misschien komt het wel al bij de kaart vandaan…

of uit chello, als je die hebt<<aardlussen<<mantelstromen
ff plug chellomodem uit pc trekken, weet je het zo

Originally posted by Misha
[B]of uit chello, als je die hebt<<aardlussen<<mantelstromen
ff plug chellomodem uit pc trekken, weet je het zo

[/B]

Helaas doe ik HET nog met inbellen dus dat feest zou niet opgaan! :wink:

Waar kun je zo’n kastje(RGB->PAL) kopen?

Ik geloof bij Dynabyte…