Tv-out geeft alleen zwart/wit

vbimport

Hi,

Ik heb zinskort een Asus V7700 Deluxe video card. Nu heb ik mijn Asus card verbonden met mijn TV, maar ik krijg alleen maar zwart/wit beeld. De kabel die ik gebruik heeft een s-vhs connector voor de computer-kant en een scart cable connector voor de tv-kant. De computer staat op PAL ingesteld zoals het ook zou moeten.

Natuurlijk ben ik al een tijdje aan het stoeien met dit en heb ik ook al geprobeerd om een connectie te liggen met een composite (RCA) plug. Hiervoor gebruikte ik zowel aan de kant van de computer, als aan de kant van de tv, een RCA-plug (tulp-stekker). Het vreemde hiervan is dat ik dan wel het beeld in kleur krijg.

Maar natuurlijk is de s-vhs/scart connector veel scherper en wil ik deze zeker aan de gang krijgen in kleur.

Heeft iemand een suggestied om dit probleem op te lossen???
Alvast bedankt voor je help.

Gr, HellRacer.

hoe lang is je kabel van de pc naar de tv als deze langer als 10 m is bij s-vhs loopt de kwaliteit van het beeld achteruit

Pcies hetzelfde probleem hier, nooit kunnen oplossen

Hi

Ik heb het zelfde probleem gehad ik heb toen naast de s-video aansluiting ook de AV aan sluiting er naast in geprikt nu heb ik wel beeld alleen nu moet ik het nog voor mekaar zien tekrijgen dat ik volledig beeld krijg

Gr Cord:p :stuck_out_tongue:

Waarschijnlijk staat het uitgangssignaal van je TV kaart op NTSC, dit is de Amerikaanse TV norm. Als je een TV hebt die dit niet ondersteund krijg je wel beeld maar alleen zwart wit. Kijk eens in de instellingen van je kaart of je ook ergens tussen PAL en NTSC kan kiezen en zet hem dan gewoon op PAL.

op de asus V7100 (dus waarschijnlijk ook op de 7700) zit een jumper die je kan instellen op ntsc/ pal en volgens mij bepaalt die de uiteindelijke uitvoer van je TV beeld

Heren,

Bedankt voor jullie reply’s, maar ik weet al het probleem is. Mijn TV ondersteund namelijk niet het signaal wat uit mijn video card komt, nu ben ik toch al van plan een nieuwe TV te kopen dus maak ik me niet meer druk over het zwart/wit beeld.
In iedergeval bedankt voor jullie hulp.

Groetjes, HellRacer