TV op draagbare PC

vbimport

Ik heb gelezen dat er TV kan gezien worden op Uw draagbare PC.Dit kan met een gewone antenne en met een Schotelantenne.Aangezien een schotelantenne een veel beter beeld geeft en er meer posten mee kunnen ontvangen worden opteer ik voor dit laatste.Nu is mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft,en of het een ANALOGE of een DIGITALE schotelantenne moet zijn.Zeer veel dank voor de hulp

Kheb er nog niet van gehoord eerlijk gezegd. Het mobiel-aspect van een laptop krijgt wel een stevige deuk als j’r een schotel van 1 meter diameter bij moet rondzeulen. Wil je een beetje kwaliteit ontvangen, moet die bovendien nog (automatisch) gestuurd worden. Zuipt ook stroom denk ik.

Maar voor in een caravan met generator is’t misschien wel een optie.

Je hebt wel kleine schotelantennes (d=30cm) die toch nog wat zenders kunnen ontvangen. Dit noemt men dan ook vaak campingantennes…

Wat betreft het ontvangen met de laptop: dit moet vast kunnen, maar hiervoor heb je wel een tv kaart nodig. Heb je een analoge schotel, dan dien je het signaal van de schotel (via een receiver) middels de video-in van je tv kaart in te sturen; heb je een digitale schotel dan kun je met een externe dvb kaart volstaan (ik weet niet of deze bestaan, maar met USB2 en FireWire zou dit perfect mogelijk moeten zijn).

Wellicht bestaan er ook wel USB devices met een ingebouwde analoge satelliet tuner… Wellicht dat je op de website van Haupauge wat meer informatie kunt vinden?

heb meer info nodig over wat je wilt gaan ge bruiken . . .

in principe kun je met de juiste apparatuur bijna alles op een laptop of computer aan sluiten . . .

maar zoals ge zegt . . . need more info . . . .

see yah . . . .:cool:

Een schotel lijkt mij een beetje “over the top” , want met een de gewone “twee sprieten” kom je al een heel eind hoor. Natuurlijk heb je dan wel alleen de sterkste zenders.

Wil je echt op schotel over , mag je ook nog sattelliet ontvanger achtige programmatuur er op loslaten.

Een lapdoos , USB hauppage tv kastje en twee sprietjes en je kan overal al een stuk of 5 zenders ontvangen.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Een schotel lijkt mij een beetje “over the top” , want met een de gewone “twee sprieten” kom je al een heel eind hoor. Natuurlijk heb je dan wel alleen de sterkste zenders.

Wil je echt op schotel over , mag je ook nog sattelliet ontvanger achtige programmatuur er op loslaten.

Een lapdoos , USB hauppage tv kastje en twee sprietjes en je kan overal al een stuk of 5 zenders ontvangen. [/B]

als hier een antenne aan sluiting op zit, zoals achter op de tv, dan kun je er waarschijnlijk alle tv apperatuur op aan sluiten. . .

dus als het mij lukt om op een camera beveiligings schermpje van 9" (z/w) een dvd speler aan te sluiten dan moet dit ook gaan. . .

see yah . . . . :cool:

Is er al iets voor Digitenne wellicht?

ja…dus:

Digitenne ontvanger voor mobiel gebruik
Uw PC als digitale videorecorder

De DEC 2540 is een, door Digitenne gecertificeerd, product. Ontworpen voor de ontvangst en weergave van digitale televisie zoals wordt uitgezonden door Digitenne. De DEC2540 wordt compleet geleverd met alle kabels om de televisie aan te sluiten. Via RF-doorlus connector of SCART. De DEC2540 kan tevens via de USB op de PC/laptop worden aangesloten.

Minder is vaak meer!!

Als u de DEC2540 goed bekijkt, dan valt op: geen knoppen en schakelaren. Kort gezegd, er zijn geen onnodige elementen die de bediening van de DEC2540 moeilijk maken. Alle instellingen gebeuren via de OSD (on-screen display) welke met de afstandsbediening eenvoudig opgeroepen kan worden. Een eenvoudige menustructuur maakt het instellen van de DEC2540 snel mogelijk.

Digitale Teletekst.

Met de Teletekst decoder van de DEC2540 behoren de soms lange wachtijden van het oproepen van een pagina tot het verleden.

12 volts

Met de 12 volt is de DEC2540 de ultieme Digitenne ontvanger voor mobiel gebruik.

Caravan, Vrachtauto, Boot; U hoeft niet meer verstoken te blijven van de televisie uitzendingen welke via Digitenne beschikbaar zijn.

Personal Digital VCR

Met de DEC2540, kunt u de digitale TV programma’s op de harddisk opnemen en later afspelen met de volledige originele digitale beeldkwaliteit.

Eigenschappen

• Werkt als een volledige digitale TV ontvanger op elke televisie (“Stand Alone”)

• Is voorbereid voor DVB data ontvangst op de PC en laptop

• Compacte afmetingen : ca. 204mm x 148mm x 37mm

• Eenvoudige Installatie op de PC mbv USB-Technologie

• Live digitale TV in een vrij verschaalbaar venster op de PC

• Live digitale Stereo-Radio ontvangst en weergave

• Digitale ontvangst van Teletekst

• Opname en weergave van MPEG-2 bestanden op de PC

Systeem vereisten van de PC of laptop

• PC met Pentium III 500MHz

• Microsoft® Windows® 98SE / Me / 2000 / XP

• min. 128MB RAM

• CD-ROM-drive

• DirectDraw compatible PCI/AGP VGA kaart

• Soundkaart

• vrije USB-aansluiting

Aansluitingen:

• RF-ingang & RF-uitgang

• SCART-uitgang

• Mini-jack stereo connector

• USB-aansluiting

• 12 volt adapter aansluiting

Meegeleverd in de doos:

• DEC2540 (externe DVB-T - ontvanger)

• externe transformator 220 AC- 12 V DC

• Software op CD ROM (incl. Nederlandse handleiding in PDF Formaat)

• Quick Installation Guide

• Infrarood afstandsbediening & ontvanger

• Scart-kabel

• USB-kabel

• Garantiekaart

• Ingebouwd toegangscontrolesysteem (Conax)

Euro 199,00

realy cool info :bigsmile: