TV kaart

vbimport

tot 200 gulden
welke moet ik nemen?

mvg Nilis

Studio PCTV Pro van Pinnacle System is een hele goede (tv, radio, teletext en afstandsbediening)… kost wel ongeveer 250,- tot 300,-

Anders als je die niet kunt betalen pak je de standaard.

Hauppage maakt ook hele goede TV-kaarten, maar die ken ik niet zo goed. Hadden in de winkel de Miro kaart draaien, goed beeld.

Zoek ook even in dit forum, volgens mij is lang geleden ook al het een en ander hierover gezegd en de ontwikkeling op dit gebied is niet zo heel erg snel. Zorg wel voor BT848 chipset als je ook Canal+ wilt kijken (daar kun je ook nog op zoeken, dus zoeken op Canal+ en PCTV)

Miro PCTV Pro
dus als ik die neem kan ik wel canal+ontvangen

en bij deze
Miro Video PCTV

niet?

wat is het verschil

en hoe ontvang je canal+ dan. moet je dan online blijven???

mvg NIlis

Beide Miro kaarten zijn volgens mij in staat om Canal+ te ontvangen, je hoeft niet online te zijn, maar wel je kabelTV aansluiting erin hebben zitten.

verschil tussen die gewone en de Pro versie is het feit dat de Pro stereo is en ook een radio tuner heeft.

Maar voor je verder vraagt, kijk hier eens:

en zoek even in dit forum voor meer informatie, want dit is echt al vaker behandeld.

Allemaal leuk, maar qua beeldkwaliteit en optionaliteit en ondersteuning zit je bij Hauppauge nog het beste. Onlangs nog een test gelezen in CT waar de Hauppauge toch wel de aanbevolen kaart was. Zelf heb ik ook een Hauppauge en vergeleken met een Miro. Miro verloor :slight_smile:

ps Hauppauge is ook al <200 piekjes te koop… voor een 200 piek heb je een stereo kaart en voor 250 al eentje met ab en radio erop :slight_smile:

Ik heb zelf tijdje geleden de PC TV Rave gekocht…ook van Miro/Pinaccle…gewoon standaard kaartje en rippen werkt ook prima…!! Onder de 200 pieken dus goed te doen lijkt me :wink:

MiroPCTV PRo is een tv kaart met extra een radio kaart, ken je
de kabel er in raggen en mp3 tjes opnemen.

koop geen USB versie want USB is niet geschikt voor dit doel,
firewire wel !

Die PCTV Rave is gewoon PCI-kaartje…werkt prima! :slight_smile: