Tv-kaart Probleem

vbimport

Zit met volgend probleem; wanneer de kabel is ingeplugd in mijn TV-kaart begint mijn beeld te bibberen bij een refreshrate van 70Hz, terk ik hem er weer uit is het bibberen weer weg. Als ik mijn refresh rate op 85Hz zet heb ik het ook niet maar mijn scherm kan die refreshrate niet goed aan. Iemand suggesties om dit probleem op te lossen???

Welke TV kaart? Bij Pinnacle heb je de instelling “primary forceren” die soms trilling verhelpt. Bij de meeste kaarten kan je ook de interlace de-of activeren om te zien wat het beste resultaat geeft. Bij beide instellingen is het heel belangrijk welke videokaart je gebruikt. Zelf combineer ik Pinnacle met een geforceMX en dat gaat prima. En een scherm dat een refresh van 85 niet goed aankan zou ik vervangen, slecht voor je ogen.

Originally posted by Robshoek
En een scherm dat een refresh van 85 niet goed aankan zou ik vervangen, slecht voor je ogen.

Huh?! En de tv dan?! Films zijn toch op 25 frames/sec?! Verklaar u nader!! Worden daarom oudere mensen slechter ter oog?! Omdat ze teveel tv gekeken hebben in hun leven!? :smiley:

Het is sowieso erg irritant, een lage refresh rate. Ik krijg er koppijn van. Fijn joh 60 Hz monitoren op school :frowning:

Wat is ongeveer gemiddeld dan?! Mijn monitor wil ook nie zo hoog! :frowning: Me videokaart wil wel maar monitor gaat tot 85 ofzo! :frowning:

Bedankt robshoek voor de tip; ga ik is uitproberen.
Scherm kan wel 85Hz aan maar kleuren zijn niet goed meer.
Ligt niet aan de videokaart want dit is een geforce2 MX van ASUS.

Originally posted by Wookie
[B][QUOTE]Originally posted by Robshoek
En een scherm dat een refresh van 85 niet goed aankan zou ik vervangen, slecht voor je ogen.

Huh?! En de tv dan?! Films zijn toch op 25 frames/sec?! Verklaar u nader!! Worden daarom oudere mensen slechter ter oog?! Omdat ze teveel tv gekeken hebben in hun leven!? :smiley: [/B][/QUOTE]

1: Tv kijken doe je op grotere afstand van het scherm en dat scheelt
2: Tv kijken is inderdaad slecht voor je ogen,

3: Er is verschil tussen refresh rate en framerate.

4 : Ga eens bij een of andere rijke tist of winkel naar een 100 Herz tv kijken dan begrijp je het direct.

5: De refresh moet voor een ietwat rustig beeld minimaal 75 zijn. De ene mens is al gevoeliger als de andere. 85 is voor iedereen goed.