Tuf-Tuf Club

Door omstandigheden ben ik eens een kijkje gaan nemen bij de Tuf-Tuf club. Ik heb het forum aldaar eens bekeken en enkele reacties gelezen van mensen over een aantal onderwerpen.

Nu valt het mij op dat mensen daar erg kortzichtig en vaak zelfs zielig zijn. Mensen pretenderen daar vaak juridische kennis te hebben, terwijl ik juist het gevoel heb dat het tegendeel dichter bij de waarheid ligt.

Mensen daar proberen het rechtssysteem te frustreren. Zo wordt er opgeroepen om bezwaarprocedures te starten tegen een proces verbaal, ondanks dat het bij voorbaat een verloren zaak is om zodoende te voorkomen dat Justitie maar enig geld zou verdienen aan dit verbaal.

In mijn ogen geldt ‘Wie de billen brand moet op de blaren zitten’ (if you can’t stand the heat, get out of the kitchen). Tuurlijk is het lullig als je gepakt wordt op een overtreding van de snelheid van 4 of 5 kilometer (na correctie), maar zijn die regels niet met een bepaalde gedachte opgesteld, door een regering die destijds door de meerderheid van de stemmers gesteund werd?

De energie (en tijd) voor het schrijven van een bezwaarschrift en enige frustraties op hun forum kan dan toch beter gestoken worden in andere zaken, slachtofferhulp voor nabestaanden van een verkeersongeval door snelheidsovertreding van een ander bijvoorbeeld.

Het is mijn eer te na om op hun forum te registreren en mijzelf te verlagen en daar een scheldkanonnade af te vuren (hetzelfde geldt voor het tweakersforum waar ik mij regelmatig kan ergeren aan het gedrag van mensen :wink: ), dus dan maar een poging om het hier op een beschaafde manier aan de orde te brengen.

Dus mijn vraag is aan jullie, wat vinden jullie nu van de Tuf-Tuf club (nee, geen poll maar gewoon reacties en liefst met argumenten :wink: )

sorry, maar… …TUF TUF club?

Ben ik te jong of te dom om dit te weten ofzo :slight_smile: ?

tuf tuf club… …ken wel pufclub; dat is voor zwangere vrouwen :stuck_out_tongue:

ze verdienen de reclame niet, maar voor diegenen die de site niet kennen:
http://www.tuftufclub.com/

En rechtstreeks naar het forum:
http://www.startforum.nl/cgi-bin/tuftufclub/Ultimate.cgi

Originally posted by Da_Taxman
In mijn ogen geldt ‘Wie de billen brand moet op de blaren zitten’ (if you can’t stand the heat, get out of the kitchen).

Mee eens… iedereen weet dat het niet mag…
In een samenleving zijn bepaalde regels… overtreed je die dan staan daar sancties op…

zo ook met te hard rijden… het is altijd je EIGEN schuld, dus niet gaan kankeren als je weer eens zo’n briefje in de bus hebt…

(hmm ik heb er ook al 3 ofzo :frowning: )

euh dit keer ben ik het dus ff niet met onze tax man eens.
op het tuf tuf club forum is het altijd heel gezellig in
tegenstelling tot het tweakers forum.
en het is heerlijk om als je geflitst bent je ff af te reageren
op het forum daar en te lezen dat er nog veel meer
slachtoffers van de legale zakkenrollerij zijn.
en justitie frustreren is altijd leuk aangezien die lamzakken (excuse my language) toch niks beters te doen hebben.

daarbij vraag ik mij af waarom er hier een topic geplaatst
moet worden over andere forums en waarom die dan
afgekraakt moeten worden ?
net zoals cdfreaks heeft tuftufclub een eigen doelgroep
hier komen mensen die graag cd`s kopieren op tuftufclub
mensen die zich irriteren aan het schijnheilige gedrag van
justitie.

Ik heb me nu een Quintezz aangeschaft via de TufTufClub (was gewoon 20 piek goedkoper dan elders) , om de doodenvoudige reden dat ik nu elke dag 2 keer de ring van Eindhoven op moet en geen zin heb in die 102 Km/U boetes.

Verder ben ik het wel eens met de stelling : Als je 180 rijdt , weet je wat je aan het doen bent en dus kan je een boete verwachten. Maar ik vind de justitie en verkeer en waterstaat ook nogal kort door de bocht gaan met dit soort regelgevingen.

Het forum op de tuftufclub interesseert me geen moer , alleen maar klachten en flames over waar iemand nu gelitst is en dat dat groot onrecht is… Dat moet iedereen maar voor zichzelf maken , maar ik ga mijn kostbare tijd niet spenderen aan het lezen van een forum waarin alleen maar geklaagd wordt.

Dan lees ik liever de forums hiero , daar is tenminste nog wat humor en goede ideeen in terug te vinden.

En je HOEFT het niet te lezen… niemand dwingt je om iets verplicht op te zoeken op het internet (behalve microsoft update dan)

Ik wordt dus ook schijtziek van die boetes die uitgedeeld worden aan mensen die zo min of meer een beetje te hard rijden (het is mezelf nog nooit overkomen in die jaartjes dat ik mijn rijbewijs heb maar ik ken genoeg mensen die het wel is overkomen). Ik kan me rot ergeren eraan dat 54km/h al 90 piek moet kosten omdat die Netelenbos anders geen Mercedes Limo onder haar dikke reet kan permitteren.
Dat mensen gepakt worden met 180 op de klok (waar het bijv 80 is) kan ik me voorstellen dat er een fikse boete wordt uitgedeeld. Dit is gewoonweg extreem gevaarlijk…

Daarom sta ik dus hoe dan ook achter de Tuftufclub. Hoe het forum is weet ik niet en kan ik me niet boeien, maar de schijnheiligheid van de overheid (politie ook min of meer, zie eerder topic over “hoe slecht is de politie” door jojk) komt gewoon de spuigaten uit. Ook zijn ze nogal hypocriet daar… BAH…

Wat mr Belvedere zegt over je hoeft het niet te lezen: daar ben ik het dus 100% mee eens. Als je het niet bij je vind passen, dan pas je er toch gewoon voor? Dat heb ik met GoT ook… ik vind het maar een grote klotezooi dus zul je me er ook niet (meer!) zien…

Ik weet niet hoe het daar is, en zal me er ook weinig aan ergeren dus, maar waarom zeikt iedereen zo over dat al het geld naar netelebos gaat, en dat je voor 100 km/u te hard wel een boete mag krijgen, maar voor 10 km/u te hard niet?

Wat is dat nou voor een bullshit man, denk na voor je wat zegt

(ja, daar wordt ik nou schijtziek van)

Originally posted by jojk
[B]Ik weet niet hoe het daar is, en zal me er ook weinig aan ergeren dus, maar waarom zeikt iedereen zo over dat al het geld naar netelebos gaat, en dat je voor 100 km/u te hard wel een boete mag krijgen, maar voor 10 km/u te hard niet?

Wat is dat nou voor een bullshit man, denk na voor je wat zegt

(ja, daar wordt ik nou schijtziek van) [/B]

Jij hebt geen rijbewijs he? Dat is wel te merken moet ik zeggen. Probleem is dat zelfs als je gewoon met het verkeer meerijdt (en dat is vaak het verstandigste uit het oogpunt van veiligheid en het goed doorstromen van het verkeer) je al een achterlijk hoge boete kunt krijgen… en ik vind dat dit niet beboet zou mogen worden…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Jij hebt geen rijbewijs he? Dat is wel te merken moet ik zeggen. Probleem is dat zelfs als je gewoon met het verkeer meerijdt (en dat is vaak het verstandigste uit het oogpunt van veiligheid en het goed doorstromen van het verkeer) je al een achterlijk hoge boete kunt krijgen… en ik vind dat dit niet beboet zou mogen worden… [/B]

loooooooooooooool
slaat toch nergens op.

Ja sorry meneer de agent, ik kon er niks aan doen… van degene achter mij moest ik zo hard doorrijden…

Dus 50 km/h vinden jullie allemaal wel te hard? Daar zouden fixe boetes op moeten staan. Maar 5 km/h tja… dat zouden ze gewoon door de vingers moeten zien… en 6 km/h? Tja misschien ook maar door de vingers zien dan… En 8 km/h? Hmm als de flits apparatuur in een goede bui is ziet hij dit ook door de vingers… en 10 km/h???
Je snapt hem al… men moet ERGENS de grens leggen… Als je zegt dat onder de 10 km/h overtreding geen boetes komen dan gaat IEDEREEN 60 rijden (waar je 50 mag), en dan heb je PRECIES hetzelfde probleem… 61 km/h? ja kom op zeg dat kan je toch wel door de vingers zien… tssssss.

Te hard rijden = je eigen schuld. Ergens moet men de grens leggen, en IEDEREEN weet die grens.

Oh en verkeersboetes brengen helemaal niet zoveel op voor de staat. Er al helemaal niet voor Netelenbos.

Ik ben bang dat dit een eindeloze discussie gaat worden met mensen die iedereen willen beboeten die ook maar een centimeter per uur te hard rijd (zero tolerance) en mensen die het zeer irritant vinden dat je voor een paar centimeter te hard al meteen geflitst wordt en een paar maandjes daarna een mooi briefje van het CJIB krijgt.

Helaas telt ook in dit land de wet , maar zelfs de wet neemt het nogal niet zo nauw… kijk maar naar voorbeelden over cannabis en zo. recht is krom.

Mijn persoonlijke mening is dat als iemand 4 a 5 kilometer per uur te hard rijdt dat daar geen problemen en gezeik over moeten komen , als je al een keer iemand inhaalt omdat die precies 119km/u op zijn klokje heeft staan en jij hebt er toevallig 121 km/u op staan kun je al zo’n prent verwachten.

Daar tegenover staat wel weer die % regeling die daarvoor onder andere in het leven is geroepen.

wat mij WEL irriteert is dat de nederlandse overheid (in dit geval mooi vertegenwoordigd door Tineke Netelenbos , je weet wel , de uitvindster van rekening rijden wat veel geld kostte en toch niet haalbaar is/was) gewoon een bepaalde hoeveelheid geld WIL ophalen door middel van boetes.
Er zijn al meerdere politiefunctionarissen geweest die in interviews meer of min hebben verteld dat er van ze verwacht wordt per jaar een bepaald aantal boetes te schrijven.

Kijk , en DAT heeft dus niks meer met recht te maken , da’s gewoon geld in het laatje brengen , en als daarvan gebruik gemaakt wordt van diezelfde kromme wetgeving , dat doet blijkbaar de KLPD graag mee. DAT is nu ook precies de ergernis die de voorzitter van de tuftufclub heeft !

Ach , wat wil je in een land waar je ; als je een minderjarig meisje verkracht je 6 maanden tbs krijgt ; en als je een Van Gogh steelt 3 jaar onvoorwaardelijke celstraf.

En start nu aub niet een eindeloze discussie op over recht en onrecht en dat het in andere landen nog veel beter/slechter is…

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Mijn persoonlijke mening is dat als iemand 4 a 5 kilometer per uur te hard rijdt dat daar geen problemen en gezeik over moeten komen , als je al een keer iemand inhaalt omdat die precies 119km/u op zijn klokje heeft staan en jij hebt er toevallig 121 km/u op staan kun je al zo’n prent verwachten.

Daar tegenover staat wel weer die % regeling die daarvoor onder andere in het leven is geroepen. [/B]

Als je 4 a 5 KM te hard rijd krijg je al geen boete… inderdaad door die % regeling…
Dus als je zo’n briefje in de bus krijgt dat je 4 of 5 KM te hard hebt gereden is het hypocriet om dan te gaan zeuren van ‘wat boeit die 4 km nou’. (En de meeste mensen zeggen dan tegen hun kennissen/vrienden dat ze 3 km te hard hebben gereden en 90 piek moeten betalen) Terwijl de waarheid toch net ff iets anders ligt.
Als jij 4 a 5 km te hard hebt gereden (na correctie dus) moet je dus eerder denken aan 8 a 9 km… oh en dat vinden mensen toch weer iets anders.

Ik heb die voorzitter van de TUFF TUFF wel eens op TV gezien bij een discussie programma. Nou ik moet zeggen dat het een aardige BOER is. Als het aan hem ligt mag iedereen gewoon zo hard rijden als ze willen, en ‘moet politie zich maar ergens anders mee (hoppa me toetsenbord batterijen waren hier op) bemoeien’… wat een onzin zeg.

En hoezo rekening rijden toch niet haalbaar & ‘was’ ?? Volgens mij loopt het hele plan nog, en gaat dit gewoon ingevoerd worden…

Dat de straffen in NL soms tekort schieten, ben ik het helemaal eens…
(de boetes voor te hard rijden moeten omhoog :), geintje :slight_smile: )

Rekeningrijden gaat NIET door na al die mislukte proeven. In samenwerking met de ANWB hebben ze alweer een nieuw plannetje , via een gps systeem kijken waar je allemaal rijdt (big brother is watching us) en je daarover belasten.

De voorzitter van de tuftuf club is inderdaad op tv geweest , bij Jack Spijkerman in Kopspijkers. De andere spreker was de voorzitter van de VVV ; Het was best een aardig gesprek en beiden kwamen echt niet als botte boer (of domme boer , weet niet wat je bedoelt en wat je tegen boeren in het algemeen hebt overigens , je vreet goed van hun akkers en vee, maar dat terzijde).

Hij heeft gewoon een mening en dat mag je verkondigen :slight_smile:

Ik denk dat het goed zou zijn dat de overtredingen eens wat minder aangepakt werden en de MISDRIJVEN eens wat meer. In plaats van geld in het laatje proberen te brengen door met een gatsometer een halve dag in de berm te gaan staan kan iedereen , daar hoef je niet voor naar de universiteit te zijn geweest.

Kijk , 200 kilometer per uur op een weg waar je DUIDELIJK niet harder dan 50 km/u kunt , da’s schandalig en mag van mij als een misdrijf worden bestempeld.

100 km/u rijden op een brede lange weg waar het zicht aan alle kanten goed is , vinnik prima… wel oppassen voor die struiken , er kan een agent inzitten :slight_smile:

Raampjes dicht , radio hard , ruitenwisssers op stand 3 , ogen dicht en gassen is dan de boodschap :slight_smile:

over dat 3 of 4 km/u te hard is wel een oplossing. gewoon kromme max. snelheden borden plaatsen. Huidige 30km zones worden dus 26/27 km/u zones
80 wordt 76/77 km/u
enz.

en als je roept: wat boeit die 4 km/u nou?
waarom rij je het dan te hard? als het toch niet boeit?

[B]

Jij hebt geen rijbewijs he? Dat is wel te merken moet ik zeggen. Probleem is dat zelfs als je gewoon met het verkeer meerijdt (en dat is vaak het verstandigste uit het oogpunt van veiligheid en het goed doorstromen van het verkeer) je al een achterlijk hoge boete kunt krijgen… en ik vind dat dit niet beboet zou mogen worden… [/B]

Waar slaat dat dan weer op? Waar is dat dan wel aan te merken als jij alles zo goed weet? Er is helemaal geen probleem als jij je gewoon aan de max snelheid houd dan passeren anderen je wel of ze blijven gewoon netjes achter je rijden.

En als je me dan toch gaat uitleggen waaraan te merken zou zijn dat ik geen rijbewijs zou hebben, ik weet in ieder geval wel de regels, en die zijn bij anderen hier ver te zoeken. Als de nederlandse max. snelheid op bepaalde wegen wordt verhoogd naar 130 of 140 km/uur dan zijn er toch mensen die net iets harder rijden, en dan wéér gaan zeiken over een bekeuring, ook al is die voor 3 of 4 km te hard…

[B]

Waar slaat dat dan weer op? Waar is dat dan wel aan te merken als jij alles zo goed weet? Er is helemaal geen probleem als jij je gewoon aan de max snelheid houd dan passeren anderen je wel of ze blijven gewoon netjes achter je rijden.

En als je me dan toch gaat uitleggen waaraan te merken zou zijn dat ik geen rijbewijs zou hebben, ik weet in ieder geval wel de regels, en die zijn bij anderen hier ver te zoeken. Als de nederlandse max. snelheid op bepaalde wegen wordt verhoogd naar 130 of 140 km/uur dan zijn er toch mensen die net iets harder rijden, en dan wéér gaan zeiken over een bekeuring, ook al is die voor 3 of 4 km te hard… [/B]

1. Ik heb nooit gezegd dat ik alles goed weet (en dat zul je me nooit horen zeggen!).

2. Wat het probleem is ALTIJD precies met de opgegeven snelheid te blijven rijden? Denk maar eens aan het goed doorstromen van het verkeer, overantwoord lange inhaalacties, geirriteerde chauffeurs en de sleur (van constant 1 snelheid rijden gaat je alertheid sterk achteruit hetgeen erg vaak de oorzaak van ongelukken is). En als je weet waar ik deze theorieen van heb: van mijn rijinstructeur en van die van een vriend van me (die vent ken ik persoonlijk, die was eerst politieagent en gebruikt zijn ervaring nu als rijinstructeur van zijn eigen rijschool)

3. Als je de max snelheid verhoogt krijg je dit problemen vast wel weer, maar als je maar blijft verlagen krijg je het probleem nog meer… probleem zal altijd wel blijven met verhoging/verlaging van de max snelheid, dus zoals je zelf al aangeeft is het niet (op deze manier) op te lossen…

ugh :slight_smile:

3. Als je de max snelheid verhoogt krijg je dit problemen vast wel weer, maar als je maar blijft verlagen krijg je het probleem nog meer… probleem zal altijd wel blijven met verhoging/verlaging van de max snelheid, dus zoals je zelf al aangeeft is het niet (op deze manier) op te lossen…

En dus moeten mensen niet zeiken dat ze weer een bon in de bus hebben.

punt

Originally posted by xian
[B]
en justitie frustreren is altijd leuk aangezien die lamzakken (excuse my language) toch niks beters te doen hebben.

[/B]

Nee? Justitie (enkelvoud) heeft niets beters te doen? Rechtzaken behandelen die wel belangrijk zijn in vergelijking met een lullige bekeuring? Dacht ut wel

[B]

1. Ik heb nooit gezegd dat ik alles goed weet (en dat zul je me nooit horen zeggen!).

[/B]

En ging je me nog vertellen waarom jij zo duidelijk kon zien dat ik geen rijbewijs had? Of is dat gewoon een opmerking omdat je niks weet te zeggen?

[B]

En ging je me nog vertellen waarom jij zo duidelijk kon zien dat ik geen rijbewijs had? Of is dat gewoon een opmerking omdat je niks weet te zeggen? [/B]

sorry hoor maar dat jij geen rijbewijs had, dat merkte ik ook al na 2 postings van jou.
Als je nooit achter het stuur hebt gezeten kun je niet weten dat het soms veiliger is om 130 te rijden als je in haalt op de snelweg of om buiten de bebouwde kom 90 met het verkeer mee te stromen.