Trust Familyc@m 300 digital movie: review

vbimport

Hm, dit is volgens mij nog niet echt eerder gedaan op cdfreaks, dus misschien een primeur van een review over hardware. 't Is m’n eerste keer, dus misschien is niet alles zoals het hoort.

Onderwerp: Trust familycam 300 digital movie
Kosten: Normaal 329 gulden, bij blokker in aanbieding 279
Inhoud van pakket:

• Trust FAMILYC@M
• CD-ROM met stuurprogramma, applicaties en handleidingen
• Snelle installatie handleiding
• Polsband
• USB kabel
• Batterij type AAA (2 stuks)
• Standaard

Specificaties:

De camera meet 609530 milimeter. Hij heeft een intern geheugen van 8 megabyte, goed voor 199 foto’s in hoge resolutie (680480). De camera is ook in te stellen op 1024768 (100 foto’s) en op 320*240 (waarschijnlijk rond de 400 foto’s).
De foto’s worden gemaakt met 0.8 megapixels. Dit is niet bijster veel, maar voor foto’s op websites ruim voldoende.

Ook is een bepaald aantal seconden film op te slaan. Afhankelijk van welke resolutie dit is, zal dit langer of korter kunnen. Een LCD schermpje geeft de status van batterij weer, aantal opnames, resolutie etc. Helaas is er geen lcd scherm om de foto’s op te zien, maar dat is voor deze prijs niet mogelijk. Het toestel weegt om en nabij de 0.5 kg volgens de site van trust . In werkelijkheid is dit volgens mij minder, maar ik heb 'm niet gewogen.

Scherpe foto’s?:

Het is tamelijk moeilijk om scherpe foto’s te maken. Er zit op het toestel een instelbare lens, die in te stellen is op de volgende maten:

60 inch (1.5 m) ~ oneindig
20 inch (50 cm)
10 inch (25 cm)
5 inch (12 cm)
2 inch (6 cm)
1.5 inch (4 cm)

Zoals te zien is, is de maximale afstand die wordt aangegeven niet erg groot. Een ander punt waarom het moeilijk is om scherpe foto’s te maken, is dat de camera heel erg afhankelijk is van goed licht. (De flitser ontbreekt) De beste foto’s maak je bij daglicht. Een andere tip, is dat je de foto’s maakt op 1024*780, en dan resized naar een kleinere maat. Zo krijg je vrij snel een (haar)scherpe foto.

Uiterlijk:

De trust familyc@m ziet eruit als een normale camera. Hij is zoals boven te lezen is heel klein, en ligt. Hij ziet er aan de ene kant een beetje speels uit, maar aan de andere kant ook wel weer cool.

Installatie:

De camera werkt met een twain driver via de usb poort. (voor overhevelen naar pc). Het overhevelen gaat vrij snel (heb geen vergelijkingsmateriaal). De installatie is een fluitje van een cent. Je krijgt twee cd’s bij de koop (zie bovenstaande lijstje) waarop alle drivers, en programma’s staan om de foto’s mee te editen. Alles wordt ‘met één klik op de knop’ geïnstalleerd. Je kan vrijwel direct je foto’s overzetten…

Nadelen/Voordelen:

Nadelen:

• Géén LCD scherm om foto’s op de kunnen terugzien
  • Soms is niet duidelijk waarom je geen foto kan maken
  • Werkt op 2AAA batterijen waardoor hij snel op is
  • Slechts 0.8 mpixel
  • Geen flitser

Voordelen:

• Niet duur voor wat je in feite krijgt
  • Perfect voor foto’s op de computer, of op een website
  • Snelle en makkelijke installatie
  • Ook als webcam te gebruiken
  • Niet zoveel functies dat je door de bomen het bos niet meer ziet

Conclusie:

Ik vind het een goede camera. Ik heb er vooralsnog geen problemen mee gehad, en kan iedereen die een digitale camera wil, om foto’s op websites te zetten, of gewoon voor de fun voor foto’s op de pc, deze camera aanraden. Hij is zeer makkelijk in het gebruik en grappig om te zien.

Ik weet niet of er iemand prijs op stelt dat er zo reviews worden gemaakt, maar het lijkt mij wel handig… Idee voor een nieuw forum? (missschien voor engelse deel)

Goed stuk hoor > interessant om te lezen! :slight_smile:

leuk :slight_smile: