Traxdata 4x en nec1300a

vbimport

Hallo,

Ik heb een NEC1300A en Traxdata (Ritek04) 4X DVD-R.
Ik heb de NEC gelijk toen ik heb heb gekocht met firmware v9 geupdate.

Met het lezen van de Ritek DVD’s had hij toen al moeite, vaak moeite om de DVD’s te pakken en ze te spinnen.
Pas na 2 of 3 keer DVD speler open en dicht doen pakte hij de DV’D wel en werden ze herkend.
Branden ging dan perfect.

Nu heb ik dezelfde serie nogmaals gekocht, maar deze worden al helemaal niet herkend.
Ik hoor alleen vage tik en klik geluiden in m’n NEC1300A en de DVD wordt niet herkend hoe vaak ik ook de lade open en dicht doe.

Dit heb ik met meerdere Traxdata schijfjes getest nu, maar ze worden niet opgepakt door de NEC.

Raar, namelijk dit type schijfjes wordt als recommended aangeprijst op de NEC website.

Iemand een idee waar ik het in kan zoeken?

Bedankt.

Mvgr Martijn.

Ik begrijp wel dat je van NEC aanneemt dat ze die schijfjes aanraden. (zij zullen er uiteraard wel wat voor krijgen) maar hier op het forum zijn verschillende topics geweest over de kwaliteit van de verschillende merken media. Als je ff zoekt kom je der vast een paar tegen. btw daarom heb ik de Pioneer 106 gekocht. Die leest nagenoeg alles. Daar ben ik ook 8er gekomen naar anleiding van vragen hier. Je kunt ook kijken met het tooltje DVD Identifier wie jouw Traxdata (Ritek04) fabriceert en dan eens gaan kijken of er betere media zijn. ALs je ff search doet hier kom je een hele hoop tegen of je gaat eens in het Forum DVD mediatests kijken.

mzzl Dunedaïn

Het antwoord van DuneDain is al aardig compleet, maar ik wil nog eventjes wat toevogen. Zelfs ben ik ook in het bezit van een NEC1300a (met de laatste versie van Herrie’s firmware) en ik heb geen enkel probleem met de RitekG04 schijfjes. Heeft je writer toevallig met meer media problemen, of echt alleen met deze?

Indien je met meerdere media problemen hebt, dan lijkt het me sterk dat het aan de schijfjes ligt, maar eerder aan de writer of de firmware…

Dussuh… meer info aub :smiley:

ik heb dezelfde problemen alleen dan met traxdata 2.4x schijfjes… wat kan ik hier aan doen? welke firmware aan te raden, heb nu 1.0B
heb de ND 1300… graag wat hulp, wordt er helemaal gek van

Tja je kunt eens proberen met wat verschillende firmwares en kijken of het dan werkt. Je zult echter moeten accepteren dat niet altijd alle schijfjes op een brander lopen. Vergeleken met de wat modernere producten (al dan niet van NEC), is de 1300a een relatief gevoelig apparaat als het op mediaondersteuning aankomt. Je kunt dan wel een schijfjes hebben die gewoon niet of niet goed werken. Traxdata schijfjes komen ook vaker van verschillende producenten af, dus je hebt kans dat de ene batch het prima doet terwijl een ander het helemaal niet doet (ook al lijken de schijfjes identiek te zijn, de onderliggende schijf kan toch afwijken). Hier doe je niets aan… (tenzij je in een nieuwe brander wilt investeren).

en welke brander raad je me dan aan? voor een schappelijke prijs natuurlijk!

Ik zou momenteel voor de NEC3500a gaan. Deze schrijver is onder de 100 euro te koop (onlangs nog iets van 85 euro voor betaald) en kan tot 16x schrijven (single layer) en 4x (dual layer, +R only). CDs brandy hij op 48x. Als lezer is het niet echt een formidabel apparaat, maar z’n schrijfkwaliteiten zijn uitzonderlijk goed. Kijk evt eens in ons NEC forum voor wat meer informatie over deze brander. Ik kan 'em in ieder geval van harte aanraden. Snel, goedkoop en een geweldige brandkwaliteit.