Tracking cookie bij cdfreaks?

Volgens de boys bij pestpatrol krijg je hier een tracking cookie…

http://pestpatrol.com/pestinfo/c/cdfreaks.asp :confused: :confused:

commentaar ???

Heeft te maken met de ads geloof ik…in Forum Talk forum is hierover een (Engelstalig) topic geweest niet zo heel lang geleden…

" Cookies
Cookies are a technology which can be used to provide you with tailored information from a Web site. A cookie is an element of data that a Web site can send to your browser, which may then store it on your system. You can set your browser to notify you when you receive a cookie, giving you the chance to decide whether to accept it.

Our site makes use of cookies. Cookies are used for the following purposes:

Pseudononymous analysis
Pseudonym-based decision-making "

Zie http://www.cdfreaks.com/policy/privacy

Source:CDFreaks & Tracking Cookies + Popups!

The ‘tracking cookies’ are nothing more and nothing less then cookies of our own adserver and those of advertising agency ones. These are set to ensure that you do not see the same advertisement time after time and e.g. to set a limit on how many times you’ve seen a popup. Of course we also use cookies to store your username and password so you don’t have to login each time you visit our website.

Eigenlijk willen we gewoon weten wat voor merk sleurhut je hebt en of je daar nog een zithoek kussentje voor nodig hebt :wink:

Ik heb het eerder ook al uitgelegd, wat mij betreft is het hele tracking cookie gebeuren een hype, zoals spy en adware dat uberhaupt is op het moment. Van vele dingen kun je echt met gezond verstand wel nagaan of het spy of adware is. Zelf heb ik laatst ook eens adaware erover gegooid en dan heb ik geen spy of adware op m’n PC maar gaat dat ding wel als een gek tekeer.

Wat blijkt; allemaal cross site cookies. Lekker belangrijk, daar heeft een website - zoals de onze - echt geen zak aan. Het enige wat het doet is proberen de advertenties zo goed mogelijk aan je aan te passen. Maar als je op een site als de onze komt en je krijgt CD/DVD winkel advertenties dan heb je datzelfde doel ook al bereikt (het zo goed mogelijk aanpassen van de advertenties aan de doelgroep).

Het is echt niet zo dat we zien, Leetje wonende aan de Kerkstraat 123 in Soest, echte naam Harrie de Bruin zit elke dag op het fancy forum als Cindy13 terwijl die bier drinkt en een peuk rookt…

Dat je dat allemaal uit mijn cookie weet te halen…beangstigend :wink:

Ja. Heb je witte of een rode met een friebeltje d’r aan?

Wellicht staat de site dus ten onrechte op deze lijst… :rolleyes:

Zo’n onderwerp brengt iig weer wat leven in de dooie brouwerij :stuck_out_tongue:

Uit één koekje nog niet, maar door middel van cross-indexering op diverse bestanden is door een beetje machine binnen een tel te achterhalen in welke doelgroep je valt. Deze vorm van direct marketing neemt steeds agressievere en legubere vormen aan.

Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld nu.nl , waar de advertenties altijd enige relatie hebben met het nieuwsitem wat je aan het bekijken bent. Binnen een paar minuten heb je als lezer door wat de kernwoorden zijn waarop gescand wordt. Zodoende kan een verslaggever dus ook bepaalde kernwoorden gebruiken om er voor te zorgen dat bepaalde advertenties gegarandeerd worden gezien.

Al deze databases moeten zich vanzelfsprekend houden aan de nationale en internationale privacywetgeving, maar in sommige landen is die ver te zoeken.

Een goed filter (ad.double en zo) doet al wonderen en af en toe moet je gewoon al je cookies wissen en met een schone lei beginnen.

Waarom, wat is het probleem dat ze dat weten? Onze advertentie software kan ook precies zien uit welk land je komt, gezien het feit dat je op onze site bent is de kans groot dat je in CD/DVD branden geintresseerd bent en hopla daar heb je advertentie die daar op aansluit? In een doelgroep drukken is zo makkelijk, wat is het probleem, waar ben je bang voor?

Wil geen reclame in de brievenbus -> stikker NEE/NEE

Geen reclame op TV -> zappen, doorspoelen (VCD)

Geen reclame internetten -> Popup stopper, cookie washer, anti spy, anti virus, etc etc… :cop:

Zie het verschil.

En nou geen preek dat relame moet, noodzakelijk is etc. :Z

Je kunt online reclame (banners/popups) niet vergelijken met huis aan huis reclame. Huis aan huis reclame is te vergelijken met spam mails, die zou je moeten kunnen weren als je er niet om gevraagd hebt.

Banners en popups kun je het beste vergelijken met advertenties in dagbladen en andere magazines. Knip jij alle advertenties uit de krant voordat je de krant gaat lezen (of, om te kunnen vergelijken met popupstoppers, heb jij een slaafje dat dit voor je doet).

Zoals bij de krant, zal een website zonder reclame een stuk duurder zijn (in ieder geval niet meer gratis)…

Dus, als je iets vergelijkt, vergelijk dan wel appels met appels…en niet appels met peren!

Dus toch een preek… :wink:

Maar je hebt wel enigzins gelijk. :bow:

Ik dacht dat ik dat al duidelijk uitgelegd had. Waar ik bang voor ben is dat men deze gegevens tesamen met vele andere gevens koppelt om een profielschets te maken van mijn invididuele eigenschappen. Waar ik nog banger voor ben is dat deze profielschets gebruikt kan worden om daar bepaalde associaties en verdenkingen aan te koppelen via andere diverse systemen.

Dat cdfreaks dat niet doet betekent niet dat de gegevens van cdfreaks niet misbruikt kunnen worden door derden die dezelfde toegansmogelijkheden hebben of zich dan wel verschaffen. Of kun je mij 100% garanderen dat de gegevens die cdfreaks verzamelt ten alle tijden in de organisatie blijven?

Nou ik denk niet dat men dat via een cookie zal doen, immers een cookie kun je makkelijk verwijderen en is niet echt betrouwbaar, immers je kunt ook foute informatie ingeven. Men zal dit eerder pogen te doen met gratis dingen weggeven, bonuscards en andere manieren die betrouwbaardere resultaten opleveren. Daarbij zegt een Google search b.v. op jouw naam veel meer over je dan een cookie.